Avatar billede js_delphi Nybegynder
15. oktober 2010 - 13:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Eksempler paa tekniske hjemmesider?

Hej,

Jeg er rimelig nybegynder i hjemmeside programmering, og er ved at lave en hjemmeside, som skal bruges til at styre en maskine.
Faktisk er siden taget i brug for laenge siden, og fungerer (overraskende) godt!
Hjemmesiden er programmeret i asp.net uden css.

Det, jeg vil nu, er at give hjemmesiden et ordentligt udseende.
Ved at soege paa Google kan man finde ufattelige maengder eksempler paa, hvordan man designer f.eks. en webshop. Men hvor finder man eksempler paa en teknisk brugerflade, som det, jeg skal bruge (gerne med css)?

Har forsoegt med diverse lav-din-egen-hjemmeside programmer, for at faa inspiration til designet, men som sagt er de aabenbart kun for folk, som vil starte egen webshop.

Tak paa forhaand!
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2010 - 15:09 #1
Kan vi få et link til siden, så vi kan se, hvilken stil designet skal have?
Avatar billede js_delphi Nybegynder
28. marts 2011 - 10:46 #2
Det er en intern side, som ikke er tilgaengelig udefra.
Kan du bruge andre informationer?
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2011 - 20:12 #3
"Men hvor finder man eksempler paa en teknisk brugerflade"

Jeg er ikke med på, hvad du mener med teknisk brugerflade - jeg kan ikke se det for mig, og det er dét jeg spurgte ind til. Har du mon et link til et eksempel?
Avatar billede js_delphi Nybegynder
29. marts 2011 - 10:53 #4
Se her:
http://rapidshare.com/files/454908338/Kedeligt_design.bmp

Det er et screenshot af min side, som den ser ud i dag.
Med knapperne start/stop kan maskinen styres.
De forskellige vaerdier bliver ligeledes udlaest fra maskinen, naar der refreshes.

Som du kan se, er designet ret kedeligt, og paa ingen maade professionelt.

Det, jeg er ude efter, er ikke et tyggegummi design ala Skype, men noget stilrent, som stadigvaek ser "teknisk" ud.
Avatar billede js_delphi Nybegynder
28. maj 2011 - 22:43 #5
Lukker.