Avatar billede ed Nybegynder
25. juli 2001 - 15:12 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Gem udregnet værdi fra formular i tabel

Jeg har et felt i en formular som bliver udregnet direkte i formularen for hver enkel post via \"=Val([Rubrik])+Val([Underubrik])+Val([Brødtekst])+Val([Helhedsvurdering])\"
(Se evt. http://www.eksperten.dk/spm/86667)

Kort fortalt kan man vurdere fire punkter af en post: de kan være Positiv, Negativ eller Neutral. Disse har hhv. værdierne 1, -1 og 0. Så fire Positiver giver altså 4 for den enkelte post. Disse værdier findes i separate tabeller der blot indeholder to søjler:

Negativ  -1
Neutral    0
Positiv    1

Nu er mit problem at jeg gerne også vil have denne værdi i min tabel. Jeg har allerede en post der hedder Sum, men den er 0 i tabellen uanset hvad der står i formularen. Skal jeg oprette en forespørgsel til at udregne den eller er der en nemmere måde?

\"ed

ps. Håber også der er nogen der rent faktisk forstår hvad jeg mener, forklaringer er vist ikke min stærke side :-)
25. juli 2001 - 15:18 #1
på formularens BeforeUpdate-hændelse kan du lægge følgende kode:

Me!Sum = Val([Rubrik])+Val([Underubrik])+Val([Brødtekst])+Val([Helhedsvurdering])

Derved gemmes værdien i feltet Sum.

mvh
Thomas
Avatar billede ed Nybegynder
25. juli 2001 - 15:34 #2
Hurtigt svar! Jeg får desværre fejlmeddelsen \"Du kan ikke tildele en værdi til dette objekt.\"

Jeg havde låst feltet før, men nu skulle det være både aktiveret og ulåst.

Men jeg tror du har fat i den lange ende, så bare fortsæt dit svar :)

\"ed
Avatar billede ed Nybegynder
25. juli 2001 - 15:43 #3
Lidt mere til fejlen:
Hvis jeg fjerner =Val([Rubrik])+Val([Underubrik])+Val([Brødtekst])+Val([Helhedsvurdering]) fra Sum feltet i formularen, så opdaterer den rigtigt nok, men den tildeler samtidig den værdi til _alle_ de andre poster.
Avatar billede terry Ekspert
25. juli 2001 - 15:43 #4
Me.Sum = Val([Rubrik])+Val([Underubrik])+Val([Brødtekst])+Val([Helhedsvurdering])

Avatar billede terry Ekspert
25. juli 2001 - 15:44 #5
dont give me any points!
Avatar billede ed Nybegynder
25. juli 2001 - 15:47 #6
Det var desværre ikke bare at ændre ! til ., den havde jeg spottet ... Men jeg er da beæret over at have eksperten.dk\'s to ubestridte Accessgenier tilstede :)

\"ed
Avatar billede terry Ekspert
25. juli 2001 - 15:50 #7
You have to bind the field (me.sum) to ´the field in your table!
Avatar billede terry Ekspert
25. juli 2001 - 15:51 #8
Change the Control Source!
Avatar billede ed Nybegynder
25. juli 2001 - 15:53 #9
Yeah yeah ... show off :)))) I just noticed that myself, and now it seems to work, now I just need to find a way of updating the already more than 1300 entries that have been made ...

Anyway, despite your remark terry, I\'ll split the points between the two of you.