Avatar billede learner Praktikant
13. oktober 2010 - 17:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

select if dato

Hejsa

Jeg vil lave en SQL som trækker brugere ud som ikke har købt noget i et tisdrum. Det er fordi jeg vil enten slette dem eller sende besked til dem.

Jeg har brug for hjælp med at se om jeg har gjort det her korrekt:

"SELECT userid, IF(o.date_purchased>='".$dbfromdate."', TRUE, NULL) AS bought_from , IF(o.date_purchased<='".$dbtodate."', TRUE, NULL) AS bought_to from customers_info ci join customers c left join orders o on c.customers_id = o.customers_id WHERE  c.customers_id = ci.customers_info_id and bought_from!=TRUE and bought_to!=TRUE"

Ser det korrekt ud?
Altså jeg skal have de kunder ud som ikke har købt i tidsrummet fra $dbfromdate til $dbtodate

På forhånd mange tak :o)
Avatar billede learner Praktikant
13. oktober 2010 - 18:03 #1
et lille tillæg er at den skal jo også finde dem som slet ikke har købt noget, dvs de har ik noget i orders tabellen

kan man ik gøre det cirka således?
"SELECT userid, IF(o.date_purchased>='".$dbfromdate."', TRUE, NULL) AS bought_from , IF(o.date_purchased<='".$dbtodate."', TRUE, NULL) AS bought_to from customers_info ci join customers c left join orders o on c.customers_id = o.customers_id WHERE  c.customers_id = ci.customers_info_id and (bought_from!=TRUE and bought_to!=TRUE) OR c.customers_id = ci.customers_info_id and o.customers_id is NULL"
Avatar billede learner Praktikant
14. oktober 2010 - 21:32 #2
svar