Avatar billede fasterlars Nybegynder
12. oktober 2010 - 10:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

CSS alignment - hjælp!

Hej.

Jeg forsøger at lave en side uden brug af tables, blot ved hjælp af divs og css.

Jeg ønsker at have en div der er 100% lang, og indeholder tre knapper (eller måske flere?).
Den første knap skal vises til venstre, den anden på midten, og den sidste helt ude til højre. Således at der er lige meget plads mellem knapperne.

Hvordan gør jeg det?

Tak for jeres hjælp :)
Avatar billede claes57 Ekspert
12. oktober 2010 - 11:22 #1
en div på 100% bredde, og inde i den 3 på hhv 33, 34 og 33%.

<div style="width:100%;">
<div style="width:33%; text-align:left; display:inline;"><input type="button" value="knap"></div>
<div style="width:34%; text-align:center; display:inline;"><input type="button" value="knap"></div>
<div style="width:33%; text-align:right; display:inline;"><input type="button" value="knap"></div>
</div>
Avatar billede fasterlars Nybegynder
12. oktober 2010 - 12:32 #2
Tak for din hjælp!

Det fungerer dog ikke, da man ikke kan angive width på elementer som benytter sig af inline :(
Avatar billede Stickano Nybegynder
13. oktober 2010 - 16:59 #3
Lav det i en table i stedet.
Der er et par ting med det dog.
Du er nød til at have 'style="width:100%;"' med i dit <body> og <html> tag.

Ellers må det være noget i  den her stil:

<table style="width:100%;">
<tr>
  <td align="left" style="width:33%">

  </td>
  <td align="center" style="width:33%">

  </td>
  <td align="right" style="width:33%">

  </td>
</tr>
</tabel>

-Tror egentlig ikke du behøver width på de forskellige td's.
Avatar billede Stickano Nybegynder
13. oktober 2010 - 17:03 #4
aww sorry, spottede lige du ikke ville have tabels :o
Avatar billede fasterlars Nybegynder
01. november 2010 - 08:14 #5
-