Avatar billede kimc Nybegynder
25. juli 2001 - 13:41 Der er 7 kommentarer

Optimering af Java-menu

Jeg har afsluttet et web-projekt på siden www.cr-festservice.dk - men den java-menu, jeg har fået skrevet er utroligt lang tid om at blive hentet.
Og på langsomme computere med langsomme forbindelser kan man ligefrem opleve at siden låser i flere sekunder, mens menuen bliver hentet.

Hvem kan hjælpe med at optimere menuen/siden, således at menuen hentes hurtigere??

200 point - for en tutorial, der forklarer hvordan problemet løses.
800 point - for en færdig løsning.
Avatar billede kichian Nybegynder
25. juli 2001 - 13:47 #1
Start med at lægge den ind i en frame. Så blokerer den ikke for siden og skal ikke indlæses hver gang man skifter side.
Avatar billede bbs Nybegynder
25. juli 2001 - 13:48 #2
På min pc går det fint nok!
550 MHZ PIII ..
Avatar billede kichian Nybegynder
25. juli 2001 - 14:03 #3
Jeg sidder på en 300 MhZ PII og kan tydeligt mærke at den skal fortolke menu.js på hver side. Dette ville som sagt ikke være et problem hvis siden var opddelt i frames. Så ville det kun være på indgangssiden,der var en ekstre pause mens den hentede de ca. 40 kb og kørte scriptet.
Avatar billede kimc Nybegynder
25. juli 2001 - 14:39 #4
-> kichian.
Ideen med framen havde jeg selv overvejet - og jeg er parat til at prøve den af.
Skriver du ikke lige en tutorial, så er de 200 point dine...
Avatar billede jelzin101 Praktikant
25. juli 2001 - 15:37 #5
jeg sidder på en 4 Mbit linie og den tager temmeligt lang tid at hente??? hvorfor ved jeg ikke.
Avatar billede pro Nybegynder
26. juli 2001 - 01:30 #6
Jeg bruger Stofanet, og der er INGEN ventetid. Den loader som et lyn fra en klar himmel :-)
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2001 - 12:27 #7
Det er generelt en meget dårlig ide med så mange menupunkter i en JavaScript menu (Det er altså ikke Java den er lavet i!), da der skal beregnes en hel del.

Som de andre siger, lav det i en frame i toppen. Brug evt. bratta.com \'s coolframe menu. Den er kewl! Der er også åndssvagt at den skal indlæses hver gang siden skifter, når den alligevel ligger i toppen og blafrer hele tiden!