Avatar billede intim Nybegynder
25. juli 2001 - 13:12 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

select med 2 ord

jeg prøver at sætte følgende rs

navn = \"Jesper Andersen\"

Q = \"SELECT * FROM tabelnavn WHERE navn = \'\"& navn &\"\'\"

Men jeg får......

The parameter is incorrect.

Hvordan gør man når der er mellemrum i navnet????
Avatar billede nute Nybegynder
25. juli 2001 - 13:17 #1
så lenge du setter \'\' rundt din strengkonstant, så skal det fungere...

Kan du kjøre denne SQL og se om den fungerer ?

Q = \"SELECT * FROM tabelnavn WHERE navn = \'Jesper Andersen\'\"
Avatar billede intim Nybegynder
25. juli 2001 - 13:21 #2
nope...\"incorrect\"!

Men jeg har fundet en helt anden løsning.

Den er lidt Anders And, så hvis der er nogle der har en løsning, er der stadig afregning !
Avatar billede nute Nybegynder
25. juli 2001 - 13:23 #3
hva er din løsning ?
Avatar billede intim Nybegynder
25. juli 2001 - 13:25 #4
gennem et rs videre til en andet rs videre til et tredie, så får jeg samme resultat.....Møg !
Avatar billede nute Nybegynder
25. juli 2001 - 13:40 #5
det er ikke din SQL det er noe galt med...det er en helt standard SQL statement, og den som du har postet *kan* ikke gå galt...
Avatar billede intim Nybegynder
25. juli 2001 - 13:45 #6
Jeg har brugt samme sql anden sted, og der virker den!!!!

ME DONT GET IT???
Avatar billede nute Nybegynder
25. juli 2001 - 13:48 #7
som jeg skriver...det er ikke din SQL det er noe galt med...det er noe annet som skaper problemer. Hva med å poste litt kode ?! Så er det lettere for oss her innne å se hva som kanskje er galt...
Avatar billede jette Nybegynder
25. juli 2001 - 13:54 #8
Kan det være tabelnavnet eller kolonnenavnet, der er tastet forkert ?
Avatar billede intim Nybegynder
25. juli 2001 - 13:56 #9
Oki !

Nedenstående virker hvis firmaet = \"IKEA\"
Men virker ikke hvis firmaet = \"Bo Bedre\"

<%
Set objRS = Server.CreateObject(\"ADODB.RecordSet\")
strQ = \"SELECT * FROM bruger WHERE firma = \'\"& firmaet &\"\' ORDER BY afdeling\"
objRS.Open strQ, strConn
%>
<html>
<body>
<form>
<select style=\"width:175px;\" name=\"af\" size=\"7\" onChange=\"this.form.submit();\">
<%
testa=\"\"
do while not objRS.EOF
afd = objRS(\"afdeling\")
zip = objRS(\"postnummer\")
if testa <> afd then
response.write \"<option value=\" & afd & \">\" & afd & \" \" & zip & \"</option>\"
testa = afd
end if
objRS.MoveNext
loop
%>
</select>
</form>
</body>
</html>
Avatar billede jette Nybegynder
25. juli 2001 - 14:01 #10
Hvilken database bruger du ?
Avatar billede nute Nybegynder
25. juli 2001 - 14:04 #11
hva mener du med \"virker\" ? Mener du at du får resultat hvis firmaet er IKEA, men ikke resultat hvis firmaet er Bo Bedre ? Eller får du en feilmelding ? Er du sikker på at Bo Bedre ligger i databasen ?
Avatar billede intim Nybegynder
25. juli 2001 - 14:08 #12
jette -> Jeg bruger pt en Access, som snarligt bliver til en Oracle.

nute -> Både Ikea og Bo Bedre findes i db. Og med Ikea virker, mener jeg at der kommer et resultat, og med Bo Bedre, som ikke virker, kommer meddelelsen...\"The parameter is incorrect.\"!
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
25. juli 2001 - 19:11 #13

Prøv at bruge:
SELECT * FROM bruger WHERE firma LIKE \'\"& firmaet &\"\' ORDER BY afdeling
Avatar billede hh_appel Nybegynder
26. juli 2001 - 13:18 #14
Jeg tror ikke problemet ligger i selve SQL-linien, men snarere i linien:

response.write \"<option value=\" & afd & \">\" & afd & \" \" & zip & \"</option>\"

Prøv at lave den om til

Response.write \"<option value=\'\" & afd & \"\'>\" & afd & \" \" & zip & \"</option>\"

(Altså sætte \' uden om \" i option value...)

Avatar billede intim Nybegynder
30. juli 2001 - 11:02 #15
savner forresten svar fra nute!
Avatar billede intim Nybegynder
02. august 2001 - 09:23 #16
ok så får I dem sku\'