Avatar billede wise Seniormester
25. juli 2001 - 12:46 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Problem ved opgradering af mailtemplate - mails forsvinder

Hej Boys&Girls

Jeg kæmpe med at opgradere templaten på en mailfil fra en gammel r4.6 (special) til en R5.08 standard.
Jeg har gjort det på vores øvrige maskiner. Her har jeg et par gange været udefor at alle mapper forsvandt ved opgraderingen (de var ikke sat med \"skal ikke opgraderes\") - men alle mailsne blec der.

Nu er jeg ude i et værre problem - alle mapperne bliver der.
De nye mails der ankommer efter opgraderingen er der ingen problemer med...

Er der nogen der har nogle ideer til hvad jeg skal gøre.
Jeg har selvfølgelig en backup, så jeg kan godt opgradere igen hvis det er noget der skal gøres inden opgraderingen...

HILFE :-)

Lasse
Avatar billede roed Nybegynder
25. juli 2001 - 13:29 #1
Lav en kopi af din mailbox, og rename den. Åben begge mailbox samtidig og lav en simpel \"Cut n paste\" imellem de to boxe i \"Alle dokumenter\". Det plejer jeg at gøre når sådan noget sker, og det er der ingen ben i!
Avatar billede wise Seniormester
25. juli 2001 - 14:06 #2
Virker det også med kalender-oplysninger med mere ?
Avatar billede roed Nybegynder
25. juli 2001 - 14:13 #3
Ja, så længe der ikke er ændret i navnet på nogen måde (bruger-, server og domæne navn)!!!
Avatar billede wise Seniormester
25. juli 2001 - 14:17 #4
Jammen det vil jeg da prøve så....
vender lige tilbage med mere info....
Avatar billede jhr Nybegynder
31. juli 2001 - 22:00 #5
Hej Lasse!

Jeg har også set det et par gange da vi opgraderede, og det gav jo selvfølgeligt ikke ekstra rødvin i julegave, selvom brugerne i den sidste ende ikke mærkede den store forskel...

Du skal sikre at mapperne er sat til ikke at kunne opdateres ved designopdatering (de enkelte mapper) - så sker der ingenting ved opgraderingen.

Husk at hvis en mappe erstattes af en anden, så har den anden mappe et andet unikt ID, og beskedderne vil ikke blive vist i denne.

For at få sat flagene kan du evt. sende en mail til dine brugere med en knap med følgende kode bagved:
Sub Click(Source As Button)
\' Rem =========================================================
\' Rem This script checks for the User\'s mailfile as specified in the current location-document,
\' Rem and set the Design-Flag of the User\'s Folders to \'Protect Folder from Update\'
\' Rem
\' Rem Run this script prior to upgrading the Mailfile to R5-Design,
\' Rem otherwise some of the private Folders might get lost.
\' Rem Indicator: $Flag must contain P for keeping the Folder
\' Rem =========================================================
On Error Goto general_error
Dim session As New Notessession
Dim db As notesdatabase
Dim view As notesview
Dim doc As notesdocument
Dim item As notesitem
Dim flag_array As Variant
Dim flag As String
Dim foldertitle As String
Dim id As String*32
Dim maildb_var As Variant

maildb_var = Evaluate(\"@MailDbName\")
Set db = New NotesDatabase( maildb_var(0), maildb_var(1) ) \'Set db = user\'s mailfile as specified in the current location document

Forall v In db.Views \' Run over all Views and Folders
If v.IsFolder Then \' Process only if it is a Folder
Set view = v
id = view.universalid
Set doc=db.GetDocumentByUNID(id)
\' initial skip-test.
If doc.hasitem(\"$PublicAccess\") Then Goto next_folder \'Skip folders with $PublicAcccess
If Not doc.hasitem(\"$Flags\") Then Goto next_folder \'Skip folders without $Flags
If Not doc.hasitem(\"$TITLE\") Then Goto next_folder \'Skip folders without $TITLE
Set item = doc.getfirstitem(\"$TITLE\")
foldertitle =item.text
If Left(foldertitle,1) = \"(\" Then Goto next_folder \'Skip folders which names start with a bracket
\' End of initial skip-test. Now check whether the P flag is set.
Set item = doc.getfirstitem(\"$Flags\")
flag_array=item.values
flag = item.text
If Left(foldertitle,7) = \"(Rules)\" And Instr(flag,\"P\") > 0 Then \'====> Remove the \'P\' Flag in (Rules), if it was set <=======
If Instr(flag,\"P\") = 1 Then
new_flag = Mid(flag,2)
Elseif Instr(flag,\"P\") = Len(flag) Then
new_flag = Left(flag,Len(flag) -1)
Else
new_flag = Left(flag,Instr(flag,\"P\")-1) + Mid(flag,Instr(flag,\"P\")+1)
End If
flag_array(0) = new_flag
item.values= flag_array
Call doc.save(False,False)
Print \"updated Rules\"
Elseif ((Left(foldertitle,1) <> \"(\") And (Instr(flag,\"P\") = 0)) Then \'====> Set the \'P\' Flag in Folders if not set yet <=======
Print \"Set P flag for Folder \" + foldertitle
flag_array(0) = flag_array(0) + \"P\"
item.values= flag_array
Call doc.save(False,False)
End If \' ====> end of Set the \'P\' Flag <=====

next_folder:
End If \' End of Process only if it is a Folder
End Forall \' End ol Loop over all Views and Folders
Print \"...End\"
Messagebox \"Finished Successfully !\"
exit_sub:
Exit Sub

\'=========== Error-Handling ============
general_error:
Messagebox Error$
Messagebox \"Exiting !\"
Goto exit_sub

End Sub

Før opgradering skal knappen aktiveres.
Avatar billede wise Seniormester
02. august 2001 - 16:29 #6
Hej Begge
Jeg prøvede nu igen, og der gik det fejlfrit.
Jeg fik prøvede dit script, ved at lave det som en agent (men havde ikke lige set at den tog fra location dokumentet, og altså tog min egen mailfil).
Såee, i får halvdelen af pointene hver...