Avatar billede japping Nybegynder
08. oktober 2010 - 21:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opsætning, drift og support af servere og pc ere

Vi er en mellemstor virksomhed i rivende udvikling der skal have eksterne hjælp til
- opsætning af servere på flere lokationer med udviknongscenter og produktion
- drift af servere og netværk
- support til brugere

I den forbindelse anvender vi i dag et firma som ikke performer. Ydermere har vi spurgt et andet firma om priser på ovenstående, men der er ikke sammenhæng i priser og arbejdet skal udføres. Problemet er at vi har indsigten i hvad opgaverne medfører af timeforbrug og tilbuddene er alt for dyre.

Pga. ovenstående vil jeg høre om der er nogle 1-3 mands firmaer som er interesseret i ovenståend opgaver. Vi anvender standard opsætninger så det bør være en smald sag for den rette som har en fornuftig indgangsvinkel.
Avatar billede larsaasted Nybegynder
08. oktober 2010 - 21:48 #1
Hmm...

Prøv at ring til mig på 40452728, og lad os tage en snak...
Avatar billede irve Praktikant
08. oktober 2010 - 22:17 #2
Det ville være rart med lidt mere information, f.eks.:
Hvor mange brugere / udviklere skal supporteres?
Hvor mange servere nu og forventeligt?
Hvor mange arbejdspladser nu og forventeligt?
Hvor mange lokationer og hvor ?
En liste over teknologier, f.eks. Microsoft, PHP udvikling, og Cisco netværk, evt. også type af udvikling (web/programmer e.l.) ?
Og ikke mindst, forventning til reaktionstider, On-Location support, SLA, placering af driftcenter etc...

Ellers lyder det spændende :-)
Avatar billede japping Nybegynder
09. oktober 2010 - 11:08 #3
Hermed svar på spørgsmål:

Hvor mange brugere / udviklere skal supporteres?
Der er i øjeblikket 45 brugere der skal supporteres, mange af dem er ingeniører og 5-10 stk er ikke teknisk orienteret. Vi har i øjeblikket een studerende der kommer et par gange om ugen og regner med at have een mere inden for 1-2 måneder til on-site support.

Hvor mange servere nu og forventeligt?

Vi har i øljeblikekt een server og er ved at indkøbe 1-2 mere. Vi forventer at gå over til MS Cloud inden for 1-2 måneder. Een server mere inden for 4 måneder, da der skal minimum een server pr fabrik.

Hvor mange arbejdspladser nu og forventeligt?
45 arbejdspladser nu og 90 i år 2011. Op til 150 over de kommende år.

Hvor mange lokationer og hvor ?
2 lokationer, kbh og fyn. år 2012 også i udlandet.

En liste over teknologier, f.eks. Microsoft, PHP udvikling, og Cisco netværk, evt. også type af udvikling (web/programmer e.l.) ?
Microsoft office, MS Cloud, Standard linux server løsninger. Ingen web app., Siemens netværksteknologi - trådløst og kabel. Alt er bundet op på vores AD og så vi kun logger ind een gang. SVN,TRAC,SolidWorks. Andre software værktøjer er specielle og anvendes ikke andre steder i dk, derfor servicerer brugerne selv disse.

Og ikke mindst, forventning til reaktionstider, On-Location support, SLA, placering af driftcenter etc...
Reaktionstider: Vi har/vil have overvågning af server hvor vi forventer reaktion inden for 15 minutter, evt. opsætning med automatisk sms. Inden for 30 min. bør arbejdet påbegyndes.
On-lokation: intet krav, da mange supportopgaver kan klares ved fjernsupport og fjernstyring af pc'ere.

Ellers lyder det spændende :-)

Jeg håber ovenstående er fyldestgørende information.

Jeg ringer.
Avatar billede japping Nybegynder
11. oktober 2010 - 08:15 #4
larsaasted - jeg har netop haft ringet til dig, men ingen tager telefonen. Har sendt dig en sms.
Avatar billede japping Nybegynder
26. oktober 2010 - 20:02 #5
-