Avatar billede larsaasted Nybegynder
08. oktober 2010 - 21:43 Der er 6 kommentarer

Gemme source kode til en variabel, fra en side der loades i en Iframe.

Jeg skal lave en skjult iframe som loader en www adr. hvor hovedsiden automatisk skal gemme source koden fra iframe i en variable. Den variable skal så tilpasses og bruges på en anden side som loades i en anden iframe...

Hvordan gemmer jeg source koden ned i en variable, fra en side der loades i en iframe. ??
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2010 - 22:21 #1
Det korte svar: Det kan du ikke.
Nu ser jeg du har lagt spørgsmålet under PHP, så jeg vil forsøge at svare derudfra.
Du kan bruge AJAX til at kalde et PHP script hvorfra du, f.eks. vha. cURL henter kildekoden.  Kildekoden kan base64-indkodes og sendes tilbage, pakkes ud, modificeres og derefter POST'es ind i iFramen.
Avatar billede larsaasted Nybegynder
08. oktober 2010 - 23:55 #2
Wow....

Det er ikke noget probelm at få kildekoden fra en www adr. ned i en variabel.. Men jeg kan ikke loade www adr. samtidig med at jeg gemmer den i en variabel... :-(

Jeg gemmer den således..
eks.:

$homepage = file_get_contents('http://www.google.com');

Så har jeg kilde koden... men den loader ikke siden samtidig med.. :-(
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2010 - 00:07 #3
<?php
$homepage = file_get_contents('http://www.google.com');
?>
<iframe src="http://www.google.com" />
?
Avatar billede larsaasted Nybegynder
09. oktober 2010 - 00:09 #4
Hver gang jeg loader siden, bliver kildekode forskelligt vedr. en check kode.... derfor skal jeg jeg fange kildekoden når diden loader...

Hvis jeg gemmer som jeg har skrevet før og indsætter variablen, bliver check koden en anden.. :-(
Avatar billede larsaasted Nybegynder
09. oktober 2010 - 12:14 #5
Jeg forstår ikke det kan  være så svært at hente kildekode fra en Iframe via simple kodning, når man bare kan højre klik og vælge "view source"...
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2010 - 19:21 #6
Jeg kan godt give dig en teknisk forklaring: Sikkerhed! Hvis man på en hvilken som helst hjemmeside kunne lave en frame, loade en side og så hente kildekoden, tænk på hvor let man så kunne nuppe kodeordene til folks netbank.
En frame er en helt separat side, og det er hverken muligt for framen at røre hjemmesiden den ligger på eller omvendt.

Og så tilbage til dit problem:
Du kan lade iFramen pege på dit PHP-script, hente kildekoden, gemme den og så vise den for brugeren. Det kræver blot at links til relative resurser bliver omformede til absolutte links.