Avatar billede jebaje Nybegynder
08. oktober 2010 - 14:24 Der er 1 løsning

Generere Select box 2 på baggrund af valg i select box 1

Jeg er ved at lave en .HTA side, hvor brugeren skal foretage nogle valg fra sidens 2 selectboxe.

Et eksempel på det jeg ønsker:

Selectbox "country" indeholder værdierne "Denmark, Sweden, Norway".

Nedenunder har jeg endnu en selectbox "city", og dens indhold skal afhænge af hvilket valg der foretages i "country".

Hvis der vælges Denmark skal selectbox "city" have værdierne Odense, Esbjerg, Randers, Kolding

Hvis der vælges Sweden skal selectbox "city" have værdierne Stockholm, Helsingborg.

Hvis der vælges Norway skal selectbox "city" have værdierne Oslo, Bergen, Stavanger

Jeg er nybegynder indenfor programmering, så vil gerne have lidt ideer til hvordan dette kan løses.

Koden skal som sagt bruges på en .HTA (HTML application), men jeg har ladet mig fortælle at man godt kan benytte vbs syntax i en .HTA.
Avatar billede tjens Nybegynder
09. oktober 2010 - 16:03 #1
Jeg lavede et forslag til samme spørgsmål i sidste uge:
http://www.eksperten.dk/spm/920206#reply_7660695

Om du bruger VBscript, javascript eller Jscript i en .HTA er ligegyldigt.
Du kan endda bruge flere slags script i samme .HTA.