Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2010 - 11:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Nyhedsbrevs tilmelding

Jeg er ved at lave en tilmelding til nyhedsbrev. Jeg synes jeg har forsøgt mig med mange forskellige måder, men det vil ikke rigtigt.

Øverst har jeg:
<%
'--RSslides
Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.open(sConn)
set RSnewsletter=Server.CreateObject("ADODB.recordset")
%>
strSQL = "Insert into newsletter (name) values('" & Request.Form("name") & "')"

<%end if%>

Nede ved formularen har jeg:

<form id="form1" name="form1" method="post" action="">
                    <p><span id="sprytextfield1">
                      <label>Navn:&nbsp;
                        <input name="name" type="text" id="name" size="40" />
                      </label>
                    <span class="textfieldRequiredMsg">A value is required.</span></span></p>
                    <p>Cpr:&nbsp;&nbsp;&nbsp;<span id="sprytextfield2">
                      <input name="mail2" type="text" id="mail2" size="40" />
                    <span class="textfieldRequiredMsg">A value is required.</span></span></p>
                    <p><span id="sprytextfield3">
                      <label>Mail: &nbsp;
                        <input name="mail" type="text" id="mail" size="40" />
                      </label>
                    <span class="textfieldRequiredMsg">A value is required.</span></span></p>
                    <p><br />
                    </p>
                  </form></td>
                <td width="61%" height="145" valign="top">&nbsp;</td>
              </tr>
              <tr>
                <td width="39%" valign="top"><form id="form2" name="form2" method="post" action="">
                  <p>Jeg er interesseret i:                  </p>
                  <p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
                    <label>
                      <input type="checkbox" name="Kødkvæg" id="Kødkvæg" />
                      Kødkvæg</label>
                  </p>
                  <p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;  &nbsp;&nbsp;
                    <label>
                      <input type="checkbox" name="Kalve" id="Kalve" />
                      Kalve</label>
                  </p>
                  <p>
                    <label>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
                      <input type="checkbox" name="Kreatur" id="Kreatur" />
                      Kreaturer</label>
                  </p>
                  <p>
                    <label>
                      &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
                      <input type="checkbox" name="Kvier" id="Kvier" />
                      Kvier</label>
                  </p>
                </form></td>
                <td valign="top"><p>&nbsp;</p>
                  <form id="form3" name="form3" method="post" action="">
                    <p>
                      <label>
                        <input type="checkbox" name="Jersey" id="Jersey" />
                        Jersey</label>
                    </p>
                    <p>
                      <input type="checkbox" name="aaa" id="aaa" />
                    Sortbroget</p>
                    <p>
                      <input type="checkbox" name="Limousine" id="Limousine" />
                      Limousine
</p>
                    <p>
                      <input type="checkbox" name="Hereford" id="Hereford" />
                      Hereford
</p>
                    <p>
                      <input type="checkbox" name="Øko" id="Øko" />
                    Økologisk Besætning</p>
                  </form>

                  <p>
                    Jeg ønsker at modtage nyhedsbreve
                    <input name="submit" type="submit" class="indholdstekst" id="submit" value="Tilmeld" />
                  </p>
                  <p>
                    Jeg ønsker ikke længere at modtage nyhedsbreve
                    <input name="submit" type="submit" class="indholdstekst" id="submit" value="Afmeld" />
                  </p>
                <p>&nbsp;</p></td>
              </tr>
              <tr>
                <td colspan="2" valign="top">&nbsp;</td>
              </tr>
            </table>
            <script type="text/javascript">
<!--
var sprytextfield1 = new Spry.Widget.ValidationTextField("sprytextfield1");
var sprytextfield2 = new Spry.Widget.ValidationTextField("sprytextfield2");
var sprytextfield3 = new Spry.Widget.ValidationTextField("sprytextfield3");
//-->
            </script>

Og så ved jeg at jeg mangler noget, men det er det som driller mig.
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2010 - 11:47 #1
Foresten i min SQL database har jeg oprettet newsletter med følgende: id, name, cpr, email, race, cowtype
Avatar billede w13 Novice
09. oktober 2010 - 18:53 #2
Hvad oplever du som fejlen? :)

Følgende:

<%
'--RSslides
Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.open(sConn)
set RSnewsletter=Server.CreateObject("ADODB.recordset")
%>
strSQL = "Insert into newsletter (name) values('" & Request.Form("name") & "')"

<%end if%>

ser ret mærkeligt ud. Det skal nok snarere være:

<%
'--RSslides
Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.open(sConn)
set RSnewsletter=Server.CreateObject("ADODB.recordset")
If Request.Form("submit") <> "" Then
  strSQL = "Insert into newsletter (name) values('" & Request.Form("name") & "')"
end if%>

Men det forudfatter også, at du har fået sat variablen sConn til noget brugbart før denne kode. sConn ska indeholde din databases forbindelses-informationer. Fx.: "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=c:\mydatabase.mdb"

Og hvis det hele skal gemmes, skal:
strSQL = "Insert into newsletter (name) values('" & Request.Form("name") & "')"
rettes til:
strSQL = "Insert into newsletter (name, cpr, email, race, cowtype) values('" & Request.Form("name") & "', '" & Request.Form("mail2") & "', '" & Request.Form("mail") & "', '" & Request.Form("race") & "', '" & Request.Form("cowtype") & "')"

Desuden har du nogle checkboxes til ko-typer, men deres name="" er alle sat til forskellige værdier, fx. name="Jersey" og name="Limousine". Du skal rette name ved alle race-checkboxes, så det bliver name="race". Det samme gælder ved ko-type-checkboxes, hvor det skal være name="cowtype".

Til sidst kan jeg se, at du lukker og genåbner dit form-tag en række gange igennem koden. Det vil medføre, at når du klikker på submit, så får du kun data fra det sidste form-tag. Du skal kun have ét indledende form-tag og ét afsluttende omkring de formular-felter, du ønsker at sende.

Håber det hjalp. =)
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2010 - 10:34 #3
Hej,

Jeg kom selv til at grine lidt af min kode bagefter, da jeg fik kigget på den. Den var blandet sammen af flere forskellige ting :)

Det er det der sker, når jeg først begynder at rode rundt i det, så er det jeg skál slette og starte forfra. Det gjorde jeg, og så var den der bare.

Så det var det med at tænke der kneb lidt den fredag:)

Mange tak for din hjælp.
Avatar billede w13 Novice
10. oktober 2010 - 11:53 #4
Jaeh, det er jo sådan, man lærer det! Og tak for point! ;)