Avatar billede scooterDK Nybegynder
07. oktober 2010 - 09:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

tc_calendar - håndterring af data...

Hvordan henter jeg den valgte dato udfra en submit form, så jeg kan skrive den valgte dato til min DB.

Her her jeg hentet scriptet :

http://www.triconsole.com/php/calendar_datepicker.php

<?
include_once("config.php");
checkLoggedIn("yes");
doCSS();
$login_1=$_SESSION["login"];
$login_2=$_SESSION["password"];
if(isset($_REQUEST["hvad"]))  {    $hvad = $_REQUEST["hvad"];  }
require_once('classes/tc_calendar.php');
$til = isset($_REQUEST["date4"]) ? $_REQUEST["date4"] : "";
$fra = isset($_REQUEST["date3"]) ? $_REQUEST["date3"] : "";
?>

bla bla ------------------------------------>

if(isset($_POST['tilmeld']))
{
$navn = addslashes($_POST["navn"]);

  $adr1 = addslashes($_POST["adr1"]);
  $adr2 = addslashes($_POST["adr2"]);
  $telefon = addslashes($_POST["telefon"]);
  $hvad = addslashes($_POST["hvad"]);
  $be1 = addslashes($_POST["be1"]);
  $fra = addslashes($_POST["fra"]);
  $til = addslashes($_POST["til"]);
  $mail = addslashes($_POST["mail"]);
  $info_knap = addslashes($_POST["info"]);
  $tekst = "\nNavn...............: $navn\nAdresse............: $adr1\nPostnummer og By...: $adr2\nTelefon............: $telefon\nBooking af ........: $hvad\nEmail..............: $mail\nBesked.:\n\n$be1\n\n\nDato start.........: $fra\n\nDato slut..........: $til";

    $modtager = "$mail";

  mysql_query("INSERT INTO book (navn, adr1, adr2, telefon, hvad, be1, fra, til, mail) VALUES('$navn','$adr1','$adr2','$telefon','$hvad','$be1','$fra','$til','$mail')");

        mail($modtager, "KFUM spejderne i Børkop - Booking af ". $hvad .".", $tekst);
        mail($leder_mail, "KFUM spejderne i Børkop - Booking af ". $hvad .".", $tekst);
?>

bla bla ------------------------------------>

<td width="444" align="center" valign="top"><form id="form3" name="tilmeld" method="post" action="">
            <input type="hidden" name="hvad" value="<?php echo $hvad;?>">
        <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
        <tr>
          <td></td>

bla bla ------------------------------------>

<td colspan="2" bgcolor="#009966">
            <span class="style51">
            <?php
      $myCalendar = new tc_calendar("date3", true, false);
      $myCalendar->setIcon("calendar/images/iconCalendar.gif");
      $myCalendar->setDate(date('d'), date('m'), date('Y'));
      $myCalendar->setPath("calendar/");
      $myCalendar->setYearInterval(1970, 2020);
      $myCalendar->writeScript();

?>

</span></td>

bla bla ------------------------------------>

<td colspan="2" bgcolor="#009966"><span class="style51">
            <?
      $myCalendar = new tc_calendar("date4", true, false);
      $myCalendar->setIcon("calendar/images/iconCalendar.gif");
      $myCalendar->setDate(date('d'), date('m'), date('Y'));
      $myCalendar->setPath("calendar/");
      $myCalendar->setYearInterval(1970, 2020);
      $myCalendar->writeScript();

      ?>

          </span></td>
          <td bgcolor="#005500"></td>
        </tr>

Alle funktioner virker, bortset fra Dato delen, kan ikke sende datoen vidre til en variabel, dvs. hvis jeg laver denne løsning :

<?
      $myCalendar = new tc_calendar("date4", true, false);
      $myCalendar->setIcon("calendar/images/iconCalendar.gif");
      $myCalendar->setDate(date('d'), date('m'), date('Y'));
      $myCalendar->setPath("calendar/");
      $myCalendar->setYearInterval(1970, 2020);
      $myCalendar->writeScript();
      $til = isset($_REQUEST["date4"]) ? $_REQUEST["date4"] : "";
      ?>
Da kan jeg få sendt den forvalgte dato son siden loader når den startes. men hvis jeg ændre på datoen da bliver der ingen dato vidresendt.
Avatar billede perfektus Nybegynder
07. oktober 2010 - 10:22 #1
$til = isset($_REQUEST["date4"]) ? $_REQUEST["date4"] : "";
$fra = isset($_REQUEST["date3"]) ? $_REQUEST["date3"] : "";

ser fint nok ud, men hvad laver du dog her?

  $fra = addslashes($_POST["fra"]);
  $til = addslashes($_POST["til"]);
Avatar billede scooterDK Nybegynder
07. oktober 2010 - 10:59 #2
Ja ser du... det ØØØØhhhhh jo, det må være et lævn fra tidligere opsætning, det er nu fjernet og det hele spilder nu ! ! !

Har ellers siddet de sidste 3 timer og kigget for fejl, men mine briller trænger vist til en justerring...

Tak for hjælpen, læg venligst et svar...
Avatar billede perfektus Nybegynder
07. oktober 2010 - 11:40 #3
Kender det selv :)