Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
06. oktober 2010 - 22:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Repeat bg image

Hej eksperter

I min html fil, linker jeg til en css fil hvor det hele forgår. Men jeg ville ganske enkelt bare høre hvordan css koden skal se ud hvis jeg har et bg billed der skal repeate, sådan så det bliver ved med at repeate hvis der kommer mere indhold en 100% i højden?
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2010 - 22:11 #1
Så skal du praktisk talt slet ikke gøre noget, det er nemlig standardindstillingen for baggrundsbilleder. Er der et sted i dine filer hvor denne indstilling bliver overskrevet, kan du dog ændre det tilbage således:

#maindiv {
  background-repeat: repeat;
}
Avatar billede w13 Novice
06. oktober 2010 - 22:12 #2
Følgende:
background-image: url(billedeadresse.jpg);
vil automatisk repeate baggrunden.

Og hvis du vil være helt sikker, tilføjer du linjen:
background-repeat: repeat;
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
06. oktober 2010 - 22:14 #3
Hmmm skal den så bare hedde

#maindiv{
background-repeat: repeat-y;
}
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
06. oktober 2010 - 22:19 #4
Okej tak for hurtige svar(:

Men syntes kimsey0 skal have points da han skrev det svar jeg ledte efter først (:
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2010 - 22:20 #5
Okie dokie (w13 har også nok i hans 100k :P)
Avatar billede wanze Nybegynder
06. oktober 2010 - 23:11 #6
En side med <body style="background-image: url('/bg.png');"> vil gentage sig selv, også selvom højden er mere end 100%. Hvis du har gjort noget i den stil, så ligger problemet et andet sted i din kode.
Avatar billede wanze Nybegynder
06. oktober 2010 - 23:12 #7
Hov, det var vist en gammel tab, jeg kom til at svare i her - jeg så ikke, der var andre svar. Bare glem det. ;-)
Avatar billede w13 Novice
07. oktober 2010 - 10:35 #8
kimsey>> ;)
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2010 - 11:07 #9
Og så kan jeg endda ikke ordentligt dansk.
Men w13 har altså allerede nok i sine point.