Avatar billede misel Nybegynder
06. oktober 2010 - 21:06 Der er 9 kommentarer

Betalte Freelance engelsk-dansk oversættere søges

Hejsa

- Er du studerende eller har bare tid til overs?
- Er du god til engelsk?

Jeg søger engelsk til dansk oversættere.

Du skal kunne oversætte den engelske tekst til et fejlfrit flydende dansk. Om du sætter et komma forkert hist eller her, betyder dog ikke det store.

Oversættelserne vil typisk være artikler af 250 ords længde, som handler om et bestemt emne, og skal bruges i online sammenhæng.

Jeg giver 14 kr per 250 ords oversættelse. Med lidt øvelse skulle du gerne kunne lave en 250 ords oversættelse i løbet af 7-10 minutter.

Alle ansøgere vil blive tilsendt en test oversættelses opgave på 250 ord.

Skriv til min email: jmclemmensen(snabela)yahoo.dk

"(snabela)" udskiftes selvfølgelig med et @ i email adressen)

Skriv kort om dig selv og dine engelsk kundskaber, samt hvor meget tid du vurderer at have til rådighed i løbet af ugen.

Du er også velkommen til at skrive med spørgsmål i tråden her eller til min mail.

På forhånd tak
Jean-Michel C.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
06. oktober 2010 - 21:15 #1
Er ked af at sige det, men det er en rå-dårlig løn

hvis man bare kan gøre det på 10 minutter, så giver det en timeløn på 84 kr ..

Du kunne smide en test tekst her og så kan folk jo se om det er inden for ens kunnen ...
Avatar billede danco Nybegynder
06. oktober 2010 - 22:20 #2
Jeg er enig i at det ville være en ide at poste en tekst herinde således at folk kan vurdere om deres kundskaber rækker.
Avatar billede misel Nybegynder
06. oktober 2010 - 22:57 #3
Til therealyoda så synes jeg det da er en okay timeløn for en studerende i de øvre folkeskole klasser eller gymnasium. Man kan sidde derhjemme og gøre det og så meget det nu passer én bedst.

Til danco så poster jeg herunder en "sample" tekst som et eksempel på det man kan forvente at møde.

Tekst om grøn te

Many Benefits for Health
Green tea has been linked with a reduced risk of cancer in both men and women. In one study published in 2004, women consuming green tea every day were found to have a 47 per cent reduced risk of breast cancer compared to those consuming none at all.

In another study published the same year, researchers found that men taking green tea each day had about a quarter of the risk of prostate cancer compared to those who took no green tea. Other research has found that increased green tea consumption appears to protect against other forms of cancer too, including those of the stomach, colon, lung and skin.

The benefits of green tea seem to extend the circulatory system too. Research has found that individuals who consume green tea tend to have lower blood levels of cholesterol. Studies have also shown a decrease in blood pressure. These benefits go at least some way to explaining research which links green tea consumption with a reduced risk of stroke and heart disease.

Green tea has also been linked with weight loss. Some studies have shown that people can shed a few pounds by simply swapping coffee for green tea. A healthy diet and plenty of exercise is of course the best way to lose weight, but a little green tea may add to an overall lifestyle change.
Avatar billede danco Nybegynder
07. oktober 2010 - 08:24 #4
Jeg tillader mig at sende dig mit oversættes forslag senere idag samt en generel beskrivelse af mig selv.
Avatar billede misel Nybegynder
07. oktober 2010 - 08:45 #5
Hej Danco

Det er du meget velkommen til.
Avatar billede mrgumble Nybegynder
07. oktober 2010 - 09:16 #6
Kan du henvise til referencer for de to studier du omtaler i din lille artikel?
Avatar billede misel Nybegynder
07. oktober 2010 - 09:37 #7
Hej mrgumble

Nej det kan jeg ikke, da det ikke mig der har skrevet denne artiklen. Men opgaven lyder også blot på at oversætte det der står til dansk.
Avatar billede Vandreren Novice
07. oktober 2010 - 16:18 #8
Sample-teksten er på 230 ord, så den vil kun give oversætteren lidt over 12 kr., ikke?

Held og lykke med at finde personer, som både har de fornødne sprogkundskaber til at oversætte til "fejlfrit flydende dansk" og vil acceptere lønnen. :)
Avatar billede Vandreren Novice
07. oktober 2010 - 16:22 #9
I øvrigt var lønnen bedre sidste år:

"Jeg betaler dig 12 kr per 100 oversatte ord til dansk"
http://www.eksperten.dk/spm/887185