Avatar billede kak Nybegynder
04. oktober 2010 - 09:22 Der er 1 løsning

Problem med radiobuttonlist

Hej.

Jeg forsøger at sætte de valgte værdier i en række radiobuttonlist dynamisk, ud fra værdierne i en database.

Det kan jeg også godt gøre, men problemet er, at når jeg sætter værdien i én radiobuttonlist, bliver samme værdi valgt i alle de andre?!

Jeg har oprettet 10 radiobuttinlists på siden. De ser ud som nedenstående, men har id "rbA1" til "rbA10"...

<asp:RadioButtonList ID="rbA1" runat="server" AppendDataBoundItems="true" RepeatDirection="Vertical">
<asp:ListItem Value="" Selected="True"></asp:ListItem>
</asp:RadioButtonList>

Resten af de listitems der skal være der, bliver dannet dynamisk, ud fra nogle værdier i en database, og det fungerer fint. Det er de samme værdier i alle 10.

Når jeg læser de aktuelle valg i databasen, og vil sætte dem, ser koden således ud:

for i = 1 to 10

  myCmd = New Data.SqlClient.SqlCommand("select * from tblSelection where (nbr = " & i & ");", myConn)
  myConn.Open()
  rs = myCmd.ExecuteReader()

  rbl = FormView1.FindControl("rbA" + i.ToString)
  rbl.SelectedValue = rs("value")

  myConn.close()
next

Som sagt sker der blot det, at den sidste værdi der læses ud af databasen, sættes på alle 10 radiobuttonlists.

Jeg har lavet nogle forskellige check, for at sikre at den forventede værdi læses ud, og man arbejder med den forventede radiobuttonlist, men jeg kan ikke finde fejlen.
Avatar billede kak Nybegynder
04. oktober 2010 - 13:08 #1
Har løst problemet....

Ved indsættelse af de enkelte værdier i hver radiobutotnlist, dannede jeg først et nyt listitem, og indsatte det derefter. Ved at gøre det i ét step, som vist herunder, så virker det:

rbl.Items.Add(New ListItem("", "minværdi"))