Avatar billede mega-hawk Nybegynder
03. oktober 2010 - 13:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

memmery game i .NET?

Jeg var egentlig igang med at lave et lille memmory spil i VB6 men tænkte at jeg nu ville bruge min fulde energi på .Net og så kom jeg allerede til første problem.

I vb6 kunne man jo lave control arry's men det er åbenbart ikke så brugbart kunne jeg forstå på et tidliger indlæg.
Så tænkte på nu hvor jeg har 20 knapper hvordan jeg så får sat noget tekst på dem?

Altså i vb6 kunne jeg jo bare skrive noget i stil med.

for I = 0 to 19
button(i).caption = random tal
next I

men den går ikke lige i .Net
og
for I = 0 to 19
button1.caption to button19.caption = random tal
next I den går da slet ikke så hvad ville den rigtige løsning være?

Går nemlig ud fra i sådan et kort memmery spil at jeg kan lære lidt om oop og andre gode småting før jeg går videre...

Eller er der nogen som har nogle bedre forslag når man står på helt bar bund og skal lære .Net og OOP?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. oktober 2010 - 16:07 #1
Genbrug fra tidligere spørgsmål:

Dim allbtns() As Button = { button1, button2, button3, ..., buttin20 }
...
for I = 0 to 19
    allbtns(i).caption = random tal
next I
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
03. oktober 2010 - 16:48 #2
var bange for det ikke var så simpelt alligevel men hvis det er det så smid endelig et svar så får du point.

Har nu tænkt mig at gribe det hele anderledes an.

Jeg er starter med at læse bogen. Visual Basic .Net grundbogen og vil gennemføre de eksempler der i den og håbe på at jeg så forstår lidt mere om OOP.

Så hvis alt går vel går der forhåbentlig et par dage før jeg spørger om noget igen.

Men hva med dig Arne er du uddannet inden for VS eller hvordan har du så meget tjek på det?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. oktober 2010 - 18:48 #3
OK
Avatar billede arne_v Ekspert
03. oktober 2010 - 18:49 #4
Jeg har ikke nogen uddannelse i VB.NET.

Men jeg har lært lidt hen af vejen, siden jeg lørte mit første programmering sprog (Fortran) i 1983!