Avatar billede kim_barrettara Nybegynder
03. oktober 2010 - 00:51 Der er 25 kommentarer

trådløs

hej folkens .. jeg har trådløs internet i hjemmet men har idag købt en pc en all in one acer aspire z5710 hvor der stod den havde wlan indbygget men har efterfølgende fundet ud a at det har den ikk derfor er mit spørgsmål så hvordan jeg får min pc på det trådløse net da den nok ikk har trådløs kort ? den har dog en udgang til kabel net men det vil jeg helst ikk brug

TAK PÅ FORHÅND  SeR FReM TIL JeReS SVAR
Avatar billede jacla Nybegynder
03. oktober 2010 - 09:05 #1
03. oktober 2010 - 09:29 #2
Velkommen til E. ...

Ifølge http://www.pricerunner.dk/pi/223-2621623/Desktop-Computere/Acer-Aspire-Z5710-Intel-Core-i5-650-3.20GHz-4GB-1TB-TFT23-BD-Win-7-Home-Premium-Produkt-Info (og mange andre steder) så HAR den trådløs (WLAN)... så du gør nok et eller andet forkert ?
Avatar billede jalved Ekspert
03. oktober 2010 - 11:19 #3
Som regel sidder der en lille knap foran eller på siden af computeren, du skal trykke på for at aktivere det trådløse kort.
Avatar billede jacla Nybegynder
03. oktober 2010 - 11:26 #4
Hvilke netværksforbindelser er der i netværksforbindelser i kontrolpanelet (der hvor LAN forbindelsen er vist)

Og eller i enhedshåndertingen ?
/Jan
Avatar billede jacla Nybegynder
03. oktober 2010 - 11:35 #5
Ellers hent driveren ned her og installer den:

http://support.acer-euro.com/drivers/downloads_gd.html

/Jan
Avatar billede kim_barrettara Nybegynder
03. oktober 2010 - 13:46 #6
jamen det har jeg også prøvet men enten ka jeg ikk finde ud af at installere dem for har prøvet med den som hedder lan driver og så wireless men det hjælper ikk på noget ??
Avatar billede kim_barrettara Nybegynder
03. oktober 2010 - 13:50 #7
i enhedshåndtering står der "intel 82578 dc  gigabit network connection og det er det og hvis jeg prøver at oprette forbindelse ved at klikke nede i højre hjørne så kan jeg kun vælge bredbåndforbindelse.. anden måde jeg kan prøve på ??
Avatar billede kim_barrettara Nybegynder
03. oktober 2010 - 13:53 #8
til jalved : jamen jeg har tjekket der sidder kun usb porte og så stik til lyd samt lys og så en knap for at aktivere touch delen samt en slot til hukommelse kort ?
03. oktober 2010 - 13:54 #9
PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning)...
Avatar billede kim_barrettara Nybegynder
03. oktober 2010 - 13:56 #10
til karise larry : hehe ja det var nemlig også det jeg havde læst mig til inden jeg købte den så blev jo en smule overrasket da jeg kom hjem og slet ikk ku finde det men alså har tjekket på  pc og kan simpelhen ikk finde det så ved ikk om det sku vær på en specilt måde???
Avatar billede kim_barrettara Nybegynder
03. oktober 2010 - 13:58 #11
okay hvordan svarer jeg så ? hehe
03. oktober 2010 - 14:08 #12
... når folk/vi ser hovedoversigten, så er den en GUL makering ved de 'tråde' hvor der er lagt [svar] => Løsning. Tanken: "Nå - så behøver jeg ikke at gå ind i den tråd; der er jo lagt en løsning. Hopper på en anden tråd..." ... Det er pointen...
Avatar billede kim_barrettara Nybegynder
03. oktober 2010 - 14:13 #13
okay larry jaemen hvordan får jeg så den væk igen eller fjerner mine kommeNTar ? helt ny herinde synes det er lidt forvirende ?
03. oktober 2010 - 14:16 #14
... alt hvad der er skrevet bliver stående til 'evig' tid! Kan ikke slettes/rettes ell. lign.
http://www.eksperten.dk/faq
Avatar billede kim_barrettara Nybegynder
03. oktober 2010 - 14:28 #15
ja okay men skal det så bar vær kommentar eller sku jeg slette mit indlæg og oprette en ville det vær nemmere ?
03. oktober 2010 - 14:35 #16
... Du kan ikke slette noget som helst...

---

Er der nogen form for manual med ?
Avatar billede kim_barrettara Nybegynder
03. oktober 2010 - 14:45 #17
nej til maskiinen er der intet kun en lille start plakat ?
Avatar billede kim_barrettara Nybegynder
03. oktober 2010 - 15:04 #18
men ville gerne høre om du ku forslog en af de der trådløs netkort usb som jeg kan bruge til den ? den skal selvf være god og ikk alt for dyr ?
Avatar billede jacla Nybegynder
03. oktober 2010 - 16:21 #19
Prøv lige dette:

Tjek atdit netkort ikke deaktiveret i biosen ?

Hvis du skriver ipconfig /all i dosprompten hvilke netværksforbindelser finder den så ???

Eller er der nogle tools eksempelvis netstumbler.

/Jan
Avatar billede kim_barrettara Nybegynder
03. oktober 2010 - 18:43 #20
til jacla: okay det der fatter jeg ikk så meget a msen alså bar skrive det der i "søg" eller hvor skal jeg skriv det henne ?
03. oktober 2010 - 18:53 #21
... ellers må du retur til sælgeren!

Ikke noget med at sætte alternativ USB baseret WLAN modtager ell. lign. ...
Avatar billede kim_barrettara Nybegynder
03. oktober 2010 - 19:06 #22
ja det var også en mulighed men kan ikk rigtig se hvad det sku hjælpe eller hvad jeg sku få ud a det for jeg fik den som en byttehandel da min gamle pc sku repareres men det ku den ikk så fik bar en anden model istedet så hvis det er både nemere og hurtiger at købe en usb så tror jeg jeg vil gøre det ??
Avatar billede jacla Nybegynder
03. oktober 2010 - 19:09 #23
Det med biosen skal du ikke gøre hvis du ikke kender noget til det og pc'en er ny.

Det andet:

Gå ind i Start -> Kør Skriv cmd

I det sorte vindue der kommer frem skriver du ipconfig /all (husk mellemrum mellem ipconfig og /)

Så vil der komme nogle oplyninger frem om dine netværksforbindelser.
Avatar billede kim_barrettara Nybegynder
03. oktober 2010 - 19:17 #24
ja okay det har jeg har gjort og så der kommet alt muligt frem så hvad skal jeg kigge efter ?
Avatar billede karinkruger Nybegynder
04. november 2010 - 15:46 #25
Der sidder en knap - som regel foran på Acer, den skal du trykke ind, så vil den blinke, for at aktivere, håber det hjælper. Der er wlan i den.