Avatar billede sayn Nybegynder
02. oktober 2010 - 23:10 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Brænding mislykkes

Jeg har i dag installeret min nye Seagate 2TB harddisk, og kan nu ikke længere brænde DVD'er - har det en sammenhæng?

Jeg kører med 3 sata harddiske tilsluttet + en IDE harddisk + min sata Pioneer brænder. Kan dette være for meget, så den ikke kan finde nok power til brænderen? Jeg monterede den nye harddisk i dag, og nu kan jeg ikke længere brænde skiver ud, den siger "brænding mislykkes" med det samme.

Skal der vælges noget priotet, så den bruger brænderen fuldt ud fremfor diskene?

Er ikke så klog på området, så håber på noget hjælp herinde.
02. oktober 2010 - 23:19 #1
Det kan være noget med "lavt" spændning pga mange strømforbrugende elementer/hardware.
Det er jo let afgjort; afmonter denne nye HD og se hvad der sker / ikke sker ...

---

Husk at pænt følge op på dine gamle spørgsmål: Point ude: 380 ? -> http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/sayn
Avatar billede sayn Nybegynder
02. oktober 2010 - 23:21 #2
Når jeg så afmontere den og lad os så sige at min brænder virker igen - hvad skal der så gøres for at løse problemet?

Tak for hurtig respons
02. oktober 2010 - 23:24 #3
Anden / bedre PSU !
Avatar billede milter Ekspert
02. oktober 2010 - 23:24 #4
Prøv at checke i Diskhåndtering, om din nye harddisk har overtaget drevbogstavet fra din brænder. Kig på lidt mere information i linket herunder, som drejer sig om XP:

http://support.microsoft.com/kb/307844/da
Avatar billede sayn Nybegynder
02. oktober 2010 - 23:34 #5
Brænderen kører med samme drevsti som før (jeg valgte nemlig en ny til harddisken da jeg monterede den)..
Avatar billede sayn Nybegynder
02. oktober 2010 - 23:41 #6
Jeg gemte en log da den meldte fejl, er det en log i kan se noget ud fra? Linker lige til den:

http://thegym.99k.org/Log.txt
Avatar billede sayn Nybegynder
02. oktober 2010 - 23:45 #7
Jeg kan se, at der i loggen står følgende:
Adapter driver:      <IDE>

IDE? Det er jo en sata harddisk jeg har, kan der være ændret noget i bios, sådan at den tror det er en IDE?
Avatar billede milter Ekspert
03. oktober 2010 - 00:03 #8
#6+7.

Glem det med IDE. Det burde ikke betyde noget.

Prøv at sætte brændehastigheden ned eller forsøg med et andet DVD-fabrikat. Du kan måske bede Nero om at checke mediet for kompatibilitet. Her tænker jeg på denne linie fra din log:

"Check supported media : Disabled (0)"
Avatar billede sayn Nybegynder
03. oktober 2010 - 00:10 #9
#8

Har nu prøvet at brænde langsommere (4x), og det hjælper ikke. Smider den ene disk efter den anden ud af vinduet. Har aldrig haft problemer med at brænde før.
Avatar billede milter Ekspert
03. oktober 2010 - 00:31 #10
#9.

Karise-larry kan godt have ret ang. strømforsyning efter det her.

Prøv at hive strømstikket ud på en af dine harddiske og se, hvad der sker. Det skal selvfølgelig gøres med slukket computer og strømstikket til computeren frakoblet.

Hvilken computer har du, og hvor stor strømforsyning har den?
Avatar billede milter Ekspert
03. oktober 2010 - 00:46 #11
Og så ser jeg nu, at du tilsyneladende prøver at brænde en video.

Er du sikker på, den video ikke er kopisikret?

At din brænder tilsyneladende går i gang uden problemer og kan give dig en LOG tyder alligevel efter min mening på, at der er noget andet galt. At det så skulle ske efter en tilføjelse af et nyt drev er mystisk.

Bruger du DVD-er fra en pakke, som tidligere har virket med den samme slags brændinger?
Avatar billede sayn Nybegynder
03. oktober 2010 - 09:59 #12
Ja både skiver og det jeg brænder, er noget jeg har brændt før - så det burde altså virke..
Avatar billede sayn Nybegynder
03. oktober 2010 - 10:49 #13
Jeg har nu forsøgt at brænde en normal CD og det kunne den heller ikke. Derefter afmonterede jeg brænderen og forsøgte så igen - og det virker stadig ikke.. Forstår simpelthen ikke hvorfor, det er ikke mange dage siden, at jeg sidst brænde noget.
Avatar billede sayn Nybegynder
03. oktober 2010 - 11:04 #14
Min computer:

Core 2 Duo E8400 3.0GHZ
3GB DDR2 ram
Nvidia 8600GT 1024mb
Asus P5Q SE Plus motherboard
LC Power Super Silent LC6500 (550w)
Avatar billede sayn Nybegynder
04. oktober 2010 - 17:18 #15
Jeg prøvede at sætte en anden brænder i, der spyttede den cd'en ud med det samme og sage driveren var forkert.. så afmonterede jeg den igen for at sætte den gamle i igen, og pustede lidt i stikkene (der var lidt fnuller i det ene, og nu kan jeg sjovt nok brænde igen),
Avatar billede milter Ekspert
04. oktober 2010 - 22:04 #16
Yep, nullernes og etternes veje er somme tider uransagelige :-)
Avatar billede sayn Nybegynder
05. oktober 2010 - 16:59 #17
haha ja det tør siges :)men for fordi i forsøgte at hjælpe mig :)