Avatar billede circadian Nybegynder
02. oktober 2010 - 10:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

String array

Dette er sikkert ganske simpelt, men skidtet gider ikke virke for mig.

static int antal = 15;
string[] des = new string[antal];

des[1] = "hej";

Den kan ikke lide den sidste linje der, der er røde streger under des, 1, og =.

Jeg har jo gjort præcis som der står på http://dotnetperls.com/string-array.
Avatar billede bitmatic Nybegynder
02. oktober 2010 - 11:28 #1
Du har sikkert smidt al koden ind i en klasse. Det kan du ikke...
De to første linier kan du ligge i klasseerklæringen, og så kan du smide den tredje linie ind i en funktion i klassen, men så skal des også være static.
Eller.. Du kan smide alle tre linier ind i en funktion, men så kan du ikke erklære "antal" static.

Kode er nok bedre...
Enten:
namespace ConsoleApplication1
{
    class Program
    {
        static int antal = 15;
        static string[] des = new string[antal];

        static void Main(string[] args)
        {
            des[1] = "hej";
        }

Eller:
namespace ConsoleApplication1
{
    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            int antal = 15;
            string[] des = new string[antal];
            des[1] = "hej";
        }

I øvrigt er det en god idé at poste hele din kode sammen med spørgsmålet, og ikke bare 3 klippede linier.
En anden god ting ville være at poste de fejlmeddelelser soom kompileren har givet dig.
Det gør det noget nemmere for os at hjælpe :)
Avatar billede circadian Nybegynder
02. oktober 2010 - 11:51 #2
Du har helt ret, og din kode virker :)
Mange tak; smid et svar.
Avatar billede bitmatic Nybegynder
02. oktober 2010 - 12:55 #3
ok