Avatar billede trine_uldall Nybegynder
01. oktober 2010 - 15:34 Der er 1 kommentar og
1 løsning

online bladre version

Er der nogen, der kan anbefale et godt online Flash / pdf bladre-program? Jeg kender issuu.com, men ville godt kunne bruge programmet selv, så jeg ikke er afhængig af andres servere eller internetforbindelse.
TAK!
PS - uden reklamer!
Avatar billede aners Nybegynder
01. oktober 2010 - 16:15 #1
Jeg antager at valget er faldet på Flash, fordi det er hvad du kender til. Umiddelbart er Flash ok, men der findes alternativer.

Du kan f.eks. tage et kig på jFlip (et jQuery plugin). Generelt er Flash ret ressourcekrævende, specielt på OSX da Adobe stadig ikke har lavet en ordentlig version hertil.

jFlip demo:
http://www.jquerymagic.com/wp-content/uploads/jflip/

jFlip download og info:
http://www.jquerymagic.com/2009/05/page-flip-with-jquery-jflip-plugin-of-the-week-may-12/

Der findes tonsvis af gode jQuery plugins som i langt de fleste tilfælde kan erstatte Flash.
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2010 - 16:57 #2
Jeg ville personlig ikke tøve med at lave det i InDesign CS5. Eneste minus er at du ikke kan skalere den swf du eksporterer, hvis det skal være muligt så en kombination af flash og Indesign.