Avatar billede sigyn Seniormester
01. oktober 2010 - 13:02 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Gemme accessrapport som Word (2000)

Jeg ved god, at der er en Wordknap når mann har rapporten åben, og jeg ved også, at der er en mulighed under formularhandlingerne, men ingen af delene lever op til mit ønske.

Jeg vil gerne, at når man trykker på formularknappen, bliver den valgte rapport (fra comboboks) gemt som ,et worddokument, på et nærmere defineret sted, og under et nærmere defineret navn. Jeg har søgt en masse, men endnu ikke fundet noget jeg kunne få til at virke, bl.a. denne, som jeg fandt et eller andet sted.

Private Sub cmdVælgRapport_Click()
On Error GoTo Err_cmdVælgRapport_Click

    Dim stDocName As String

    stDocName = "MinRapport"

    DoCmd.OutputTo acOutputReport, "(MinRapport)", acFormatRTF, "(MinSti).doc", False

Exit_cmdVælgRapport_Click:
    Exit Sub

Err_cmdVælgRapport_Click:
    MsgBox Err.Description
    Resume Exit_cmdVælgRapport_Click

End Sub

Hvis den kom til at virke, havde jeg trin et på plads. Trin to var så, at definere, at den ikke skulle gemmes som "MinRapport", men med feltet MinOverskrift fra rapporten.
Kan det overhovedet lade sig gøre ?
Avatar billede anlu Nybegynder
01. oktober 2010 - 13:43 #1
Hvad præcis er problemet? Får du en fejlmeddelelse eller?
(Antager at parenteserne omkring MinRapport er noget du har sat ind her for at simplificere - ellers skal de vel væk? Samt at (MinSti) også i virkeligheden peger på en faktisk sti)

Jeg kører ganske vist 2003, men OutputTo laver uden problem et worddoc hos mig.
Avatar billede sigyn Seniormester
01. oktober 2010 - 13:57 #2
Nej jeg får ingen fejlmeddelelser, rapporten bliver bare åbnet, og ikke gemt, og ja, du har ret i dine antagelser :-)
Avatar billede anlu Nybegynder
01. oktober 2010 - 14:23 #3
Hmm... tænkte om det kunne være noget med om rapporten skulle være åben eller lukket når man outputter, men begge dele virker for mig, så jeg kan desværre ikke sige noget klogt. Min kode ligner fuldstændig din:

DoCmd.OutputTo acOutputReport, reportName, acFormatRTF, "c:\test.doc", False
Avatar billede mugs Novice
02. oktober 2010 - 01:04 #4
Denne genererer et Word dokument på basis af rapporten rpt1. Word dokumentet hedder test i mappen sammenkædning på drev C:

DoCmd.OutputTo acOutputReport, "rpt1", acFormatRTF, "c:\sammenkædning\test.doc", False

sigyn > Jeg vil gerne se den fulde kode uden ændringer.
Avatar billede sigyn Seniormester
03. oktober 2010 - 17:15 #5
Nu har jeg ikke lige stien herhjemme, men fejlen er måske netop det allersidste trin i stien, der er jeg er sikker på, at jeg IKKE har skrevet det navn rapporten skulle gemmes som, kun selve stien. Men burde den så ikke blive gemt en "etage" længere ude, eller generer det der, at der så også er en mappe med navnet ?
Så når jeg kommer på arbejde imorgen prøver jeg igen :-)
Kan jeg så sætte mit feltindhold ind i stien, altså f.eks. c:\Dokumenter\MinOverskrift.doc hvor tekstfeltet i rapporten hedder MinOverskrift ?
Jeg har været ved at prøve lidt herhjemme i nogle test DB'er, men det gik helt galt, jeg er ikke ret gode venner med 2007 endnu :-s
Avatar billede sigyn Seniormester
04. oktober 2010 - 08:23 #6
Her er min fulde kode, dog tilrettet således at rapporten burde gemmes i mappen Test med navnet test1. Men der sker stadig ikke en d...., eller jo rapporten åbnes som Accessrapport og det er så det.

Private Sub cmdVælgRapport_Click()
On Error GoTo Err_cmdVælgRapport_Click

    Dim stDocName As String

    stDocName = "rptBatchSimpel"

    DoCmd.OutputTo acOutputReport, "rptBatchSimpel", acFormatRTF, "c:\Dokumenter\Test\test1.doc", False

Exit_cmdVælgRapport_Click:
    Exit Sub

Err_cmdVælgRapport_Click:
    MsgBox Err.Description
    Resume Exit_cmdVælgRapport_Click

End Sub
Avatar billede sigyn Seniormester
05. oktober 2010 - 13:12 #7
Jeg har en pinlig tilståelse, jeg har lige opdaget en STOR fejl40

At det første ikke virkede skyldes med sikkerhed, at jeg ikke havde fået defineret navnet på min rapport, da jeg så skulle teste igen, valgte af forskellige årsager en ny kortere sti til mit personlige drev. Det hedder bare ikke c men h! Og så kunne jeg pludselig gemme som Word.
Avatar billede anlu Nybegynder
05. oktober 2010 - 18:50 #8
Åh ja, det er bare *så* irriterende når man laver sådan noget. Men godt at du fik det til at virke :o)
Avatar billede sigyn Seniormester
13. oktober 2010 - 16:41 #9
Jeg må hellere få lukket denne. Mugs vil du ikke lægge et svar, da det er dig der får mig ledt helt på plads i 4#. At jeg så efterfølgende bøffer rundt i mine drev er så en anden sag :-)
Avatar billede mugs Novice
17. oktober 2010 - 11:36 #10
Tak.
Avatar billede sigyn Seniormester
24. oktober 2010 - 20:35 #11
Har lige været en tur udenrigs i uge 42 derfor de lidt sene points. Atter engang tak for hjælpen :-)
Avatar billede mugs Novice
25. oktober 2010 - 22:02 #12
Tak for point.