Avatar billede thomas_fogh Nybegynder
30. september 2010 - 09:35 Der er 2 kommentarer

Formattering af XML data

Jeg har noget xml data, som jeg gerne vil præsentere lidt bedre.
Eks.
<Test name="Test_1">
  <Loop no="1" passed="false">
    <TESTCMD1 param="1" passed="true" />
    <TESTCMD2 param1="3" param2="4" passed="false" />
    <Loop no="1.1" passed="true">
      <TESTCMD3 param="5" passed="true" />
    </Loop>
    <Loop no="1.2" passed="true">
      <TESTCMD3 param="5" passed="true" />
    </Loop>
    <TESTCMD1 param="6" passed="true" />
  </Loop>
</Test>

Lige nu er der ingen stil-information i mit xml dokument. Jeg er meget tilfreds med træ-strukturen og at man kan expande/collapse de enkelte grene, men jeg vil gerne kunne ændre formatteringen af de forskellige elementer (Test, Loop, TESTCMD# osv.), også ifht. om de er passed.
Jeg har prøvet med CSS og XSL, men jeg kan ikke rigtig for at til at virke, fordi elementerne ikke har en bestemt "gren-dybde". F.eks. Loop kan være inde i et Loop osv.
Jeg er totalt CSS og XSL novice, så det er muligt at det kan lade sig gøre...
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2010 - 11:13 #1
Jeg tror du skal ud i noget XSL.
Jeg kan desværre ikke rigtig fortælle dig særligt meget om det, da jeg aldrig selv har gjort aktivt brug af det, men der ligger vist et par introduktioner på linket.
Avatar billede jokkejensen Novice
04. oktober 2010 - 16:40 #2
Hvordan vil du gerne have ovenstående til at se ud, så ordner jeg xslt.

vh