Avatar billede lalulala_lalalala Nybegynder
25. juli 2001 - 00:32 Der er 5 kommentarer

ahhm...hvordan skal jeg beskrive det i sådan et lille spørgsmåls titel input text felt?

Ja jeg sidder og leger med en side som har den her global.asa fil dèr, nu har jeg så lavet en lille

application(activeusers) \"2\" then response.redirect\"default.asp?user=unvalid\"

Så at hvis der er mere end 1 comp, inde på min side, får de afslag fra at se resten,

det skal bruges i et admin system, bare så man ikke opdatere den samme nyhed, hvis man er to admins,

men hvordan gør jeg så bare at det er den enkelte side, altså lad os sige

nyheder, opret osv. som er beskyttet imod flere sessions? så at man sagtens kan være 2 admins inde i admin sitet men kun bliver afvist hvis man skal til en side som der allerede er en på?

Håber i kan hjælpe.....
Avatar billede lalulala_lalalala Nybegynder
25. juli 2001 - 00:33 #1
kan man ikke requeste.quirystring på en måde som også virker i global.asa ?
Avatar billede kichian Nybegynder
25. juli 2001 - 09:21 #2
global.asa bliver kun kørt når din applikation åbnes første gang og når en session starter eller slutter. Og en session starter når den første side vises.

For hver funktionalitet ville jeg sættet en Sessionsvariabel, og så bruge denne til at tælle op eller ned på en Applikationsvariabel.
Fx.
Vil jeg teste på SESSION(\"SidsteSted\"). Hvis denne er tom skal der ikke tælles ned nogen steder.
Ellers sætter vi APPLICATION(SESSION(\"SidsteSted\")) = APPLICATION(SESSION(\"SidsteSted\")) - 1.

Under nyheder er stedet fx. lig med \"nyheder\". Så derfor sættes:
SESSION(\"SidsteSted\") = \"nyheder\" og APPLICATION(SESSION(\"SidsteSted\")) = 1 + APPLICATION(SESSION(\"SidsteSted\")).

Dette kan også skrives som:
Sted = \"nyheder\"
Hvis application(sted) < MAX_BRUGERE så
  hvis sidstested > \"\" så
    application(sidstested) = application(sidstested) - 1
  session(sidstested) = sted
  application(sted) = 1 + application(sted)
Ellers
  Hop til \"invalid bruger\"
Avatar billede kichian Nybegynder
25. juli 2001 - 09:24 #3
Benærk at denne kode skal køres på de sider der er begrænsninger på.

I global.asa skal du i Session_OnEnd huske:
APPLICATION(SESSION(\"SidsteSted\")) = APPLICATION(SESSION(\"SidsteSted\")) - 1.
Avatar billede lalulala_lalalala Nybegynder
25. juli 2001 - 21:58 #4
<% if application(request.quirystring(\"activeusers\")) = \"2\" then response.redirect\"default.asp?entry=occupied\" %>  ville den ikke virke?
Avatar billede kichian Nybegynder
26. juli 2001 - 13:02 #5
Jeg ved faktisk ikke om Request.QueryString kan aflæses fra Session_OnStart.

Jeg kan dog ikke rigtig se ideen i, at du vil køre activeusers via URLen, da du til enhver tid kan styre dette via Sessions objektet. Dine administratorer har vel ikke slået cookeies fra?.