Avatar billede nicklasravn Nybegynder
28. september 2010 - 23:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fejl i Xml fil

Hej

Jeg har et program som skal bruge en Xml fil. Problemet er at programmet ikke kan åbne Xml filen da der er et ugyldigt tegn i den. Jeg kan heller ikke selv åbne Xml filen også pga. det ugyldige tegn (kan dog godt åbne det i notepad) Mit program som skal bruge Xml filen siger:
Error - Error loading AddIns XML: System.Xml.XmlException: Der findes et ugyldigt tegn i den angivne kodning. Linje 31, position 32.
Kan i give et svar på hvordan jeg måske kunne løse dette problem? (:
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2010 - 23:18 #1
brug en text editor med linjeanvisninger (ex. notepad++) find den skyldige linje og fjern det ugyldige tegn?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. september 2010 - 23:40 #2
Du kunne ihvertfald starte med at poste linie 30-32.
Avatar billede nicklasravn Nybegynder
29. september 2010 - 16:01 #3
Tak for tippet med Notepad++ Kan se hvad der er galt nu, Notepad++ har endda selv makeret fejlene med orange farve, men er det muligt at slette alle fejlene på en gang da der er mange af dem? (:
Avatar billede nicklasravn Nybegynder
29. september 2010 - 16:15 #4
Og et eksempel på en linie med fejl: reprxE9nter (hvor xE9 er markeret med orange)
Et ord hvor der så lige pludselig står xE9 eller lignende (:
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2010 - 16:28 #5
Jeg gætter på at det ikke er en fejl i linien men skyldes at der står encoding="utf-8" i toppen men indhold faktisk er iso-8859-1.
Avatar billede nicklasravn Nybegynder
29. september 2010 - 16:34 #6
Tror du har ret, i toppen står der: <?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
?> er også markeret med gult. Skal jeg så skrive iso-8859-1 eller? Ved du hvordan man ordner det? (:
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2010 - 16:40 #7
Prøv med:

<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1" ?>
Avatar billede nicklasravn Nybegynder
29. september 2010 - 16:46 #8
Tusind tak, nu kan jeg i hvert fald åbne den i standard programmet, så mon ikke også mit program kan få lov at åbne den (:
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2010 - 01:20 #9
all set?