Avatar billede johnnyl Novice
28. september 2010 - 19:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Makro - loop

Jeg har en Makro der udskriver ark1, derefter sletter den anden række på ark2, nu rykker de data der står i 3 række ned i anden række og her slutter makroen.
Nu har jeg mange rækker med data i ark 2 og skal derfor trykke fx. 25 gange på makroen for at få 25 udskrifter med datarene.
Så hvordan udvider jeg min Makro til at blive ved med at udskrive hvis der står noget i celle a2 ?
Avatar billede anlu Nybegynder
28. september 2010 - 19:30 #1
Tilføj en Do... Loop løkke omkring din kode:

Do While Worksheets("Ark").Range("A2").Value <> ""
  ' din eksisterende kode
Loop
Avatar billede johnnyl Novice
28. september 2010 - 21:03 #2
Det giver lidt problemer med    Value <> kunne du prøve at sætte dit forslag ind i makroen for mig, på forhånd TAK

Sub Print_og_slet()
' Print_og_slet Makro

    Sheets("ark1").Select
    Application.CutCopyMode = False
    ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, Collate:=True
    Sheets("ark2").Select
    Rows("2:2").Select
    Selection.Delete Shift:=xlUp
End Sub
Avatar billede anlu Nybegynder
28. september 2010 - 21:24 #3
Jeg opdagede lige en trykfejl - der manglede et 2-tal i angivelsen af hvilket worksheet der skulle kigges på. For konsistens ift. din øvrige kode har jeg rettet Worksheets til Sheets - resultatet skulle være det samme.

Sub Print_og_slet()
' Print_og_slet Makro

  Do While Sheets("Ark2").Range("A2").Value <> ""

    Sheets("ark1").Select
    Application.CutCopyMode = False
    ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, Collate:=True
    Sheets("ark2").Select
    Rows("2:2").Select
    Selection.Delete Shift:=xlUp

  Loop
End Sub
Avatar billede johnnyl Novice
30. september 2010 - 17:01 #4
Hej Anlu det virker  Mange Tak  send det som svar så jeg kan afslutte denne.
Avatar billede anlu Nybegynder
01. oktober 2010 - 00:07 #5
Det var så lidt :o)