Avatar billede hnto Nybegynder
28. september 2010 - 19:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

bloker for IP adresse

jeg har behov for at blokere for en IP adresse til min hjemmeside, men jeg ved ikke hvilken IP adresse personen sidder på da hans domæne er hostet ved en udbyder. Hvis jeg således pinger hans domæne får jeg bare ip adressen på serveren ved udbyderen og der er vel ikke nok.

jeg vil sikre at den IP adresse der er på den fysiske bopæl ikke giver adgang til min side.

how to do.. ?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
28. september 2010 - 20:07 #1
de to ting har højst sandsynlig ikke noget med hinnanden at gøre, med mindre han hoster sine egen webservice.

Iøvrigt kan han jo bar prøve fra en anden IP, og hvis den er DHCP tildelt fra ISP kan han i morgen have en anden IP. Til sidst, men ikke mindst, kan kan jo bare bruge en proxy server hidemyass.com eller andre.
Med andre ord, du kan ikke lukke for tilgangen til din side, med mindre du trækker netstikket ud
Avatar billede albertgf Nybegynder
28. september 2010 - 23:37 #2
Som #1 også skriver, er det sådan idag, at 90% af befolkningen har en ISP med en DHCP-server (den gir brugeren en ny IP efter et givet tidsrum (24-48 timer))
Så det kan være meget svært..
Avatar billede hnto Nybegynder
13. oktober 2010 - 00:20 #3
lukker...
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
13. oktober 2010 - 15:45 #4
flot
Avatar billede hnto Nybegynder
13. oktober 2010 - 16:28 #5
jeg laver gerne et svar på et spørgsmål hvis du vil have point, det er ikke noget problem... seriøst.

på den anden side er det også nemmere for mig at lukke et spørgsmål, hvis du feks startede med at svare istedet for blot at kommentere, og så efterfølgende forventede point.

Som du kan se af min profil generelt er jeg ikke smålig og nærig, og point betyder ikke en bjælde for mig så her er linket til et svar...

http://www.eksperten.dk/spm/921163
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2010 - 16:50 #6
til din oplysning bruger man altid kommentar
svar funktionen er kun til lukning af spørgsmål og du som spørger skal bede vedkommende om at lægge et svar du accepterer

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1
Avatar billede hnto Nybegynder
13. oktober 2010 - 17:17 #7
hvis det er sådan reglerne er beklager jeg, men på den anden side har jeg ikke ressourcer til at sidde og lure på eksperten om der kommer nyt i et gammelt spøgsmål med tons af kommentarer.

jeg stiller spørgsmål - håber på en hurtig løsning, og er derefter videre...

nok om dette....
svar ligger klar og lukkes inden 10 dage hvis ikke der er noget fra jonah.hex

ha' en god dag....
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2010 - 08:32 #8
der er et gammelt ordsprog

skik følge eller land fly

der er selvfølgelig regler herinde og dem bør du følge

http://www.eksperten.dk/faq

prøv at se i trafikken hvordan cyklister laver deres egne regler til fare og gene for andre
jeg tror uden at vide det at politiet opfatter det ligesom der er et vist spild.
de snakker i mobil når de kører - konfisker den
de har lyttebøffer på - konfisker dem

hvis alle bare lavede deres egne regler herinde kan du jo godt se et kaos der ville opstå.

det er ingen kritik men bare ment som en oplysning hvis du kan bruge den til noget.
Avatar billede haverslev Novice
05. november 2010 - 16:49 #9