Avatar billede martin_sj Nybegynder
28. september 2010 - 15:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

I hvilken trigger skal kode placeres i?

Hej Eksperter

Jeg har lavet en form som viser records fortløbne.
Jeg har i triggeren On load på formen lavet en kode der beregner en værdi for variabel på form linierne, men jeg kan se at den sætter variablen = værdien for den første linie.

Hvilken trigger skal koden ligge i før at beregningen sker per record?

Mvh. Martin
Avatar billede mugs Novice
28. september 2010 - 15:49 #1
variablen = værdien for den første linie

Det vil den gøre når der er tale om en fortløbende formular. Jeg tænkte først på, at lægge koden i formularens Current, menjeg mener ikke det vil fungere.

Nu skriver du ikke hvilken variabel der er tale om.- Hvis det f.eks. er en bere3gning, kna du prøve at lave et beregnende udtryk i forespørgslen, derefter trækker du dette udtryk ind i formularen. Det vil i hvert fald fungere efter hensigten.
Avatar billede martin_sj Nybegynder
28. september 2010 - 16:01 #2
Det er desværre ikke muligt, da det er en Dlookup som afhængigt af udfald skal tildele variabel en Sting værdi:

Private Sub Form_Load()
If Me.Item = DLookup("[Itemnumber]", "[Q_Stock]", "Itemnumber='" & Me!Item & "'") Then
  If Me.Batchnumber = DLookup("[Batchnumber]", "[Q_Stock]", "Batchnumber='" & Me!Batchnumber & "'") Then
      If Me.SumOfQty = DLookup("[SumOfQty]", "[Q_Stock]", "SumOfQty=" & Me.SumOfQty) Then
        Me.Exist = "Ok"
      Else
        Me.Exist = "Qty"
      End If
  Else
      Me.Exist = "Batch"
  End If
Else
  Me.Exist = "Item"
End If
Me.Cost = DLookup("[SumOfCostPrice]", "[Q_Stock]", "Batchnumber='" & DLookup("[Batchnumber]", "[Q_Stock]", "Itemnumber='" & DLookup("[Itemnumber]", "[Q_Stock]", "Itemnumber='" & Me!Item & "'") & "'") & "'")
End Sub
Avatar billede martin_sj Nybegynder
28. september 2010 - 16:21 #3
Jeg skal sådan set bare sammenligne data fra to forskellige forespørgsler. Er der en anden måde at gøre dette på?
Avatar billede mugs Novice
28. september 2010 - 16:29 #4
Kan du ikke køre en forespørgsel på baggrund af de 2 forespørgsler du vil sammenligne?
Avatar billede martin_sj Nybegynder
28. september 2010 - 16:48 #5
Hvis jeg kunne finde ud af at lave Dlookup i forespørgslen.
Hvis jeg kunne få Dlookup med 3 kriterier skrevet i code builder syntax: DLookup («expr»; «domain»; «criteria»)

Så kunne jeg bare have True/False i variablen, det er også ok.
Avatar billede mugs Novice
28. september 2010 - 17:46 #6
Avatar billede martin_sj Nybegynder
01. oktober 2010 - 17:04 #7
Så lykkedes det mig at lave lookup direkte i forespørgslen.
Det blev en temmelig kompliceret Dlookup. :-)

IIf(DLookUp("[Item]";"[AXExp-Carton]";"Item='" & [AXExp-Batch2].[Itemnumber] & "'")=[AXExp-Batch2].[Itemnumber];IIf(DLookUp("[Item]";"[AXExp-Carton]";"Item='" & [AXExp-Batch2].[Itemnumber] & "'" & "AND Batch='" & [AXExp-Batch2].[Batchnumber] & "'")=[AXExp-Batch2].[Itemnumber];IIf(DLookUp("[Qty]";"[AXExp-Carton]";"Item='" & [AXExp-Batch2].[Itemnumber] & "'" & "AND Batch='" & [AXExp-Batch2].[Batchnumber] & "'")=[AXExp-Batch2].[QtyBatch];"";"Qty");"Batch");"Item")