Avatar billede zjat Nybegynder
28. september 2010 - 15:19 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

VBA: Tid og dato i dag minus bestemt tid?

Hej Alle sammen

Jeg vil gerne trække 45 minutter fra tidspunktet lige nu i VBA. For at få tidspunktet lige nu, har jeg skrevet dette:

txtdate.Value = Format(DateTime.Now, "dd-mm-yy h:mm")

Her ville jeg så trække 45 minutter fra det tidspunkt (dvs. 0.03125). Men kan ikke få det til at virke :(

Er der nogen som kan hjælpe?
Avatar billede tjacob Juniormester
28. september 2010 - 15:32 #1
txtdate.Value = Format(DateTime.Now - 0.03125, "dd-mm-yy h:mm")

virker fint hos mig.
Avatar billede oyejo Nybegynder
28. september 2010 - 15:33 #2
Har ikke testet, men prøv noe som ligner på dette.

txtdate.Value = DateAdd("m", -45,Format(DateTime.Now, "dd-mm-yy h:mm")
Avatar billede oyejo Nybegynder
28. september 2010 - 15:34 #3
eller

txtdate.Value = DateAdd("m", -45,Format(DateTime.Now, "dd-mm-yy h:mm"))
Avatar billede zjat Nybegynder
28. september 2010 - 15:43 #4
Grrrr...har brugt 2 timer og det eneste jeg ikke har prøvet er at trække det fra DateTime.Now!

Du er en helt tjacob! og Det er du også oyejo - point skal jo fordeles hmmm - gad vide om man kan dele point - kan I begge smide svar - så prøver jeg at dele dem :)
Avatar billede tjacob Juniormester
28. september 2010 - 15:47 #5
Man kan sagtens dele point mellem flere svarere.
Her er mit......
Avatar billede oyejo Nybegynder
28. september 2010 - 15:48 #6
Mitt første forslag ble feil, prøv heller denne.
Formateringen kan du gjøre til slutt.

txtdate.Value = DateAdd("n", -45, DateTime.Now)
Avatar billede oyejo Nybegynder
28. september 2010 - 15:49 #7
flott at det ordnet seg ;-)
Avatar billede oyejo Nybegynder
28. september 2010 - 16:05 #8
En siste kommentar.

txtdate.Value = Format(DateAdd("n", -45, DateTime.Now), "dd-mm-yy h:mm")

DateAdd er en kjekk funksjon, der man kan velge enhet.
"n" står for minutter, man kan da velge å trekke fra 45 minutter ved å skrive -45 direkte.

Man kan også bytte ut "n" med noe annet.

feks
s = sekunder
n = minutter
h = timer
m = month