Avatar billede Dok2ren Nybegynder
28. september 2010 - 11:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan "snyder" jeg de danske hjemmesider til at tro jeg sidder i Danmark? (har en tysk IP-adresse)

Kære Experter.

Jeg er netop flyttet til Berlin for et halvt år, og med min nye super hurtige tyske internetforbindelse, havde jeg glædet mig til at føle mig som i Danmark - i det mindste, når jeg sad foran computeren. Der blev jeg svært skuffet!!!

Flere sider meddeler mig, at de ikke kan servicerer mig, da de kan se, at jeg sidder i udlandet! Hvordan kan jeg omgå dette eller "snyde" de danske hjemmesider til at tro, at jeg er i Danmark.

Eksempler:
www.DR.dk Hvis jeg vil streame live-tv, får jeg en sød meddelelse om, at de rettighedsmæssigt ikke må vise live tv til udlandet.

www.Coolshop.dk når jeg når til betalingsfasen, bliver jeg meddelt, at jeg ikke kan gennemføre handlen fra en udenlandsk IP-adresse.

Hjælp mig kloge hoveder. Er der ikke noget med at ex. PirateBay er lukket fra Danmark, men at de snedige kan få det til at se ud som om, at de ex. sidder i Sverige? Tænker at man kan bruge en tilsvarende work around?
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2010 - 12:15 #1
ved det ikke men måske med det her

http://www.privacy-gateway.com/notmyip.html

m.v.h
Avatar billede Dok2ren Nybegynder
28. september 2010 - 13:09 #2
Det ser spændende ud, men jeg skylder lige at sige, at jeg sidder på en Mac, og det program du henviser til kun kører på windows, hvis jeg læser det ret...
Avatar billede albertgf Nybegynder
28. september 2010 - 23:44 #4
Hej!

Du skal brug en VPN eller en server..

Den eneste danske VPN jeg kunne finde var:
citizenvpn.com

VPN'er virker både på mac og windows!
Den gir dig en dansk ip...

Eks.. "Case: du vil ind på Dr tv"
Din computer (DE) --> VPN (DK) --> DR (DK)
DR (DK) --> VPN (DK) --> Din computer (DE)
Avatar billede albertgf Nybegynder
29. september 2010 - 00:01 #5
#3's svar er ikke så meget vær, da #0 skriver, at en tysk IP ikke kan få adgang.. Du linker til amerikanske sider..
Avatar billede Dok2ren Nybegynder
12. november 2010 - 10:53 #6
Tak for de forskellige forslag, og beklager min sene tilbagemelding.

Den rette svar var ubetinget, at jeg skulle anvende en dansk VPN-Server.

Jeg kan på nuværende tidspunkt varmt anbefale http://www.citizenvpn.com/da/

...som netop er gået på med en dansk server.

Venlig hilsen
Dok2ren
Avatar billede morten-bork Nybegynder
29. oktober 2011 - 22:13 #7
Jeg bruger www.vpn-byen.dk

De kan klart anbefales!