Avatar billede -maverick- Nybegynder
28. september 2010 - 09:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

3's dækning: USB modem versus iPhone

Jeg har mobilt bredbånd gennem Oister, der bruger 3's netværk. Jeg bruger det HUWEI E160G USB modem, der fulgte med, da jeg købte abonnementet.

Jeg bor i nærheden af en skov. Jeg har kun forbindelse, når jeg holder computeren op imod vinduet, og forbindelsen er svag svarende til 1, højest 2 streger. Når computeren står på bordet er der sjældent forbindelse.

Jeg ønsker brændende et svar på følgende spørgsmål:
Hvis jeg køber en iPhone 4 med abonnement hos 3, vil forbindelsen så være:
1) Præcis den samme som gennem USB modemmet
2) Lidt bedre
3) Dårligere

Jeg kan ikke vælge en fastnetforbindelse, så det er ikke en mulighed. Jeg skal ikke trække kraftige data. Jeg skal blot have en stabil 2G forbindelse.

Jeg har samtidigt et mobilabonnement hos CBB (Telenor). Mobiltelefonen trækker 2-3 streger, en sjælden gang 4. Betyder det, at mobilt bredbånd gennem Telenor ville være bedre?

På forhånd tak.

/Maverick
Avatar billede komputerdk Mester
28. september 2010 - 10:38 #1
Jeg må nok desværre sige dårligere - baseret på:

sammenligning af Nokia N82 og Huewau 620 (PCMCIA)på togstrækning mellem valby og slagelse - der ryger N82'eren mere ud (som modem)

Sammenligning af HTC Desire / Samsung Galaxy / Nokia E52 vs Huewai e182 (USB) - med telmore (TDC net) der er modemet bedst, MEN forskellen er ikke meget stor.

Det kan være en fordel at have USB modem'et hængende lodret (bag skærmen) (min bærbar har lodrette USB porte, så mit modem ligger ned) - rent subjektivt virker det bedre.

Vil tro at den mest stabile forbindelse ("mobilt" bredbredbånd) vil du få igennem Ice.net - det er ikke HSDPA som alle de andre, men omvendt er dækningen langt bedre (men hastigheden er ikke helt så hurtig i download)..

de kører pt. forbindelse eller gratis.. men desværre har de ikke et USB modem, men en router (med wifi).
Avatar billede komputerdk Mester
28. september 2010 - 10:40 #2
ang. telenor, hvis det ikke er 3G forbindelse eller EDGE, så er det MEGET langsomt med en Iphone.. da den trækker en del data.
Avatar billede -maverick- Nybegynder
28. september 2010 - 11:17 #3
Øv, øv, øv.

Men tak for svar.
Avatar billede -maverick- Nybegynder
28. september 2010 - 11:34 #4
Nogen der har erfaringer med en forstærker antenne a la dette:
http://tele-online.dk/product.asp?product=20302
Avatar billede -maverick- Nybegynder
28. september 2010 - 12:43 #5
Eller erfaring med denne her? Bedre modtagelse?
Avatar billede komputerdk Mester
28. september 2010 - 13:04 #6
umiddelbart skulle det virke.. det kræver dog at dit USB modem kan tage en ekstern antenne.

men hvis det er fordi du vil have Internet på din PC.. så ville jeg kigge på Ice.net i stedet for, da den teknologi er noget bedre på "landet" - det kræver dog ekstern strøm at bruge det andre steder..

ellers kig på de forskellige udbydere og deres dækning der hvor du bor.

jeg er ikke helt sikker på hvad du vil ? (have internet, mobil telefon med internet eller?)

Der er også noget der hedder GSMbooster, men det koster et par tusinde, men skulle forstærke alle GSM signaler.. men jeg ved ikke om det virker..
Avatar billede -maverick- Nybegynder
28. september 2010 - 13:29 #7
Jeg vil bare gerne have mobilt internet med en svag, men stabil dækning. Ice.net er en mulighed.

Hvad med den her. Et kabel til USB modemmet, sådan at modemmet kan placeres oppe under vinduet, hvor der er bedre dækning? Det vil jeg prøve.
Avatar billede komputerdk Mester
28. september 2010 - 14:03 #8
et kabel kan være en løsning.. gerne højt og lodret..

jeg har pt. bestilt ice.net til en af mine kollegaer (har sommerhus i sverige) , så jeg venter spændt på at det kommer frem :)
Avatar billede -maverick- Nybegynder
07. oktober 2010 - 12:56 #9
Svar.