Avatar billede denhvidehest Nybegynder
27. september 2010 - 21:12 Der er 3 kommentarer

Asp.net c# Sql imageupload

hej alle sammen god aften, jeg er småt begyndt med at lave websider, jeg har et stor problem som jeg intet kan komme til løsning med, jeg bruger visual webdeveloper express samt den sql database som tilhører den.

Jeg vil meget gerne lave et image upload som dirkte indsætter billedets sti vis den eksistere fra en mappe hvor jeg har mine billeder.

Min tabel ser således ud:

Tabel navn :
Picture

Picture_id  :int primarykey

image: varchar 150

Er der en som kan skrive mig en simpelt kode: så jeg har aspx filen med upload box og csharp koden som indsætteri databasen når jeg klikker på.

Jeg har søgt på google og de laver det med binær data og det kan jeg ikke bruge der jeg har brug for at den indsætter billedets sti navn. Please hjælp mig. alle csharp hajer
Avatar billede denhvidehest Nybegynder
27. september 2010 - 21:39 #1
Via en simpel side (f.eks upload.aspx) vælger man billedet fra sin harddisk, trykker på submit.

Billedet bliver så uploadet til en mappe kaldet f.eks "images"

Derefter bliver filnavnet (med store/små bogstaver) tilføget til en Sql database. Hepl Me:-(
Avatar billede bech1992 Nybegynder
13. oktober 2010 - 11:06 #2
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad du kalder alle dine ting, men måske det her kan hjælpe lidt :D

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Web;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;
using BilledeuploadDSTableAdapters; /*Insæt navnet på TableAdapteren du bruger */

public partial class upload: System.Web.UI.Page
{
    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {

    }
    protected void btnUpload_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        PictureTableAdapter p = new PictureTableAdapter(); /*indsæt Navnet på din PictureTableAdapter*/

        p.Insert(FileUpload1.FileName, DateTime.Now, "~/uploads/" + FileUpload1.FileName);
        if (FileUpload1.HasFile)
        {
          string savePath = MapPath("~/uploads/") + FileUpload1.FileName;
            FileUpload1.SaveAs(savePath);
            lblStatus.Text = "Følgende fil er uploaded: " + FileUpload1.FileName;
        }
        else
        {

            lblStatus.Text = "Kunne ikke uploade filen";
        }

Håber du forstod lidt af det, eller så skriv ;-)
Avatar billede bech1992 Nybegynder
25. oktober 2010 - 13:02 #3
Lukketid?