Avatar billede compilos Nybegynder
25. september 2010 - 23:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

profile provider - ekstra info om brugeren til aspnetdb

Hejsa -Jeg har oprettet følgende klasse.
Jeg er ude efter at gemme ekstra værdier om en bruger i ASPNETDB databasen.

namespace TestProfile
{
    public class MyProfileBase : System.Web.Profile.ProfileBase
    {
        public string FirstName
        {
            get
            {
                return (string)base["FirstName"];
            }
            set
            {
                base["FirstName"] = value;
            }
        public string LastName
        {
            get
            {
                return (string)base["LastName"];
            }
            set
            {
                base["LastName"] = value;
            }

Når jeg prøver at udfører følgende efter oprettelse af bruger:
protected void CreateUserWizard1_CreatedUser(object sender, EventArgs e)
    {
        MyProfileBase m = (MyProfileBase)System.Web.Profile.ProfileBase.Create(CreateUserWizard1.UserName);

    }

Får jeg følgende fejl.: Unable to cast object of type 'ProfileCommon' to type 'TestProfile.MyProfileBase'.

Jeg er stået lidt af her! - HJÆLP
Avatar billede Pulchra Nybegynder
26. september 2010 - 22:53 #1
Avatar billede compilos Nybegynder
27. september 2010 - 08:11 #2
Takker - smid et svar
Avatar billede Pulchra Nybegynder
27. september 2010 - 20:05 #3
svar...
Avatar billede janus_007 Nybegynder
27. september 2010 - 20:17 #4
Hvis jeg må komme med et lille råd, så overvej nøje brugen af de ekstra informationer. Det kan ofte bedre svare sig at gemme dem i en database istedet for at bruge profile fra membershipprovideren.