Avatar billede kokkens Nybegynder
25. september 2010 - 20:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

indsæt tal i en access table..

Hej
jeg kan ikke gemmen 2,53 komma tal i min database.
Jeg har prøvet mange forskille ting, data type i min table er tal og tom felt. har prøvet med standart.
kan ikke få det til at virke,

PrisItem.open "SELECT * FROM Vare_Pris WHERE Vare_id=" & form.item("id") & "", conn, 1, 3
PrisItem("Gruppe_" & neGrup & "") = gem

neGrup er et tal mellem 1-6, jeg kan godt gemme men den retter det op til op til 15 hvis det er 14,65.

ved ikke om det er min asp kode eller min access database problemet er.

[img] http://peecee.dk/upload/view/267208 [/img] der kan i se min table.

håber virkelig nogle kan hjælpe

/Kokken
Avatar billede tjens Nybegynder
25. september 2010 - 20:31 #1
Hvad er datatype og indhold for variabel gem?

Hvis det er indtastet med komma i et tekstfelt, kan du prøve at konvertere komma til punktum
Avatar billede kokkens Nybegynder
25. september 2010 - 20:44 #2

komma = instr(form.item(form_keys(i)), ",")
                if (komma>0) then
                    heltal = left(form.item(form_keys(i)), komma)
                    kommatal = mid(form.item(form_keys(i)), komma+1)
                else
                    heltal = form.item(form_keys(i))
                    kommatal = 0
                end if

                gem = heltal + (kommatal/(10^len(kommatal)))

hmm ja men jeg er i gang med at rette en gamle asp side, hvor der bliver gemt med komma tal uden problemer, men nå jeg selv har oprette en nye table i samme  database og lavet datatype til tal lig som de andre tabler så kan jeg ikke gemmen med komma.
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
26. september 2010 - 18:53 #3
hvis din tabel er oprettet med datatypen int - så er det et heltal, hvis man forsøger at sætte decimaltal ind så runder den selv tallet op/ned til et heltal.
Du skal oprette tabel kolonnen som decimaltal med 2 decimaler, så kan du indsætte - husk at indsætte decimaltallet med punktum istedet for kommma.

if form.item(form_keys(i)) <> "" then
kommatal = replace(form.item(form_keys(i)),",",".")
else
kommatal = 0
end if