Avatar billede Jim Rasmussen Novice
24. september 2010 - 19:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ID

Jeg skal have fat i en kontrol i via javascript. Men deres Client-side ID skifter jo, eller de er ikke det jeg angiver.

Hvordan får jeg så fat i en kontrol gennem javascript og ændre på den. Det er en image kontrol jeg skal ændre værdien på

Kan gøre det med ClientID="static" i framework 4.0. Men det understøtter surftown ikke :S
Avatar billede jokkejensen Novice
24. september 2010 - 19:53 #1
<script type="text/javascript">
var repeater = <%# Repeater1.ClientID %>
</script>

Page.DataBind();
Avatar billede jokkejensen Novice
24. september 2010 - 19:54 #2
var repeaterID = .....

el bare  repeater = document.getElementById('<%# Repeater1.ClientID %>')
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
24. september 2010 - 20:32 #3
æehm!? :b Den forstod jeg ikke helt :I er ikke så kendt i javascript som i asp. Så er du sød at uddybe hvad det der gør (:
Avatar billede jokkejensen Novice
24. september 2010 - 20:59 #4
du har en kontrol.

ex: <asp:repeater id="myReater" runat="server" />

hvis du i samme fil, under repeateren skriver:

<script type="text/javascript">
repeater = document.getElementById('<%# Repeater1.ClientID %>');
</script>

repeater variablen nu, tabel dom elementet repeateren består af.

Altså webcontrol.ClientID giver dig det "kontrol træ ID" som .net generere for kontrollen.

Du kan også i din cs fil bare udskrive det som en streng til en literal

psuedo kode hele vejen.

literal.text = "<script... > var repeater = "+repeater1.ClientID+" />

Personligt lader jeg .js og .css filer gå gennem isapi filtret, så jeg kan skrive simpel C# kode i mine js og css filer, herved kan jeg let skrive undtagelser for de forskellige browsere, få fat i webcontrol ids, mm. Altså ex:

css:
#<%= getClientID('repeaterID')%> td{color:red;};

js jquery:
$('#<%= getClientID('repeaterID')%>').find('td').css('color', 'red');

Giver det mening ?
/J
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
24. september 2010 - 21:12 #5
vil det sige at jeg kan skrive

var image = document.getElementByID("imgValgt.ClientID")

<asp:Image ID="imgValgt" runat="server" />

Eller er jeg helt galt på den?
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
26. september 2010 - 00:43 #6
eller hva!? (: mangler et svar.

Har aldrig brugt en repeater, så det et lidt dårligt eksempel
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
26. september 2010 - 16:31 #7
Jeg brugte bare js jquery og så fandt jeg kontrollerne ved deres css classes.

Vil gerne give jokke point. men så skriv et svar (:
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
28. september 2010 - 18:01 #8
sv: