Avatar billede mce Nybegynder
24. september 2010 - 14:06 Der er 4 kommentarer

Problemer med fjernskrivebord til Windows 2003 terminal server

Når jeg vil logge på min terminal server (Windows 2003), får jeg følgende fejlmeddelelse:

"Forbindelsesfilen - C:\Users\or\Documents\Default.rdp kan ikke åbnes"

Hertil kan jeg kun svare ok. Der sker sådan set ikke mere end at jeg bagefter sagtens kan åbne fjernskrivebordet, men fejlmeddelelsen er irriterende. Hvad kan jeg gøre for at fjerne den?
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2010 - 12:40 #1
det er en standardforbindelse du har gemt, og som nu ikke findes mere.

klik på din remote desktop connection, og vælg options.

nederst kan du gemme din opsætning.
lav det som det skal være og "gem som" / "save as", denne default opsæting.    så kan den finde den næste gang og burde ikke brokke sig mere.
Avatar billede mce Nybegynder
28. september 2010 - 14:20 #2
Jeg har forsøgt at gemme min opsætning, men får fejlmeddelelsen: "Der opstod en fejl under lagring af filen".

Vælger jeg "gem som" for at gemme den et specifikt sted, så får jeg fejlmeddelelsen " Forbindelsesfilen XXX kan ikke åbnes".

Så jeg er desværre lige vidt!
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2010 - 17:20 #3
din computer er uhelbredeligt syg, jeg tvivler på at nogen kan rette dette, uden en ominstallering...
Avatar billede KETA Nybegynder
30. november 2010 - 14:12 #4
Hej
Faldt lige over den her, ved ikke om du har fået løst det, men hvis du ikke har er løsningen ret ligetil.
Windows gemmer en "default.rdp" fil i din dokument mappe. Denne er sandsynligvis beskadiget. Det eneste du skal gøre er at slå visning af skjulte filer & systemfiler til, hvorefter du kan omdøbe/slette default.rdp.
Filen bliver automatisk oprettet igen når du starter programmet igen.