Avatar billede hbank Nybegynder
24. september 2010 - 09:07 Der er 1 kommentar

Sortering af resultatsæt / array i bestemt orden

Jeg har et multidim. array bestående bl.a. af FX. ID, NAVN, ADRESSE mv.. Listen er sorteret i en given rækkefølge fx. efter ID. (fx. 1,2,3,4,5)

Nu har jeg så derudover et array bestående af ID i en bestemt rækkefølge (fx. 1,3,2,5,4).

Er det muligt at sortere array 1 ud fra array 2, og i fald, kan nogen komme med et hint hvordan denne sortering programmeres?

På forhånd tak.

/Henrik
Avatar billede repox Seniormester
24. september 2010 - 09:14 #1
Indekserer du det multidimensionelle array efter ID eller autoindekserer du blot?

For hvis du indekserer det efter rækkens ID kan du jo gøre noget ala:
<?php

  $det_nye_array = array();
  foreach($sorterings_array as $id)
    $det_nye_array[] = $det_multidimensionelle_array[$id];

  var_dump($det_nye_array);

?>

Hvis du ikke indekserer det oprindelige array efter ID'et, kan du med fordel anvende usort() - http://php.net/usort