Avatar billede ole3 Nybegynder
24. september 2010 - 05:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

dialog på hjemmeside

hvad skal der til for at udnytte min hjemmeside med mere end oplysning download og links. jeg vil gerne oprette aktive afkrydsningsfelter med f.eks.  ja/nej.  jeg vil gerne lave aktive felter hvor man kan skrive en besked. jeg vil gerne kunne vise resultatet af en f.eks. meningsmåling for/imod et emne i procent eller evt grafisk opstilling. lige nu bruger jeg en grundside hos webhosting som nok skal opgraderes, men til hvad og hvormeget. Skal jeg bruge nogle bestemte programmer og programeringssprog
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2010 - 13:00 #1
Spørgeskema og afkrydsning kan laves med almindeligt HTML.

Jeg vil foreslå du begynder at lære noget HTML, og det med at indtaste og sende oplysninger, kommer du til på et tidspunkt.

Nogle webeditorer kan lave en del automatisk for dig, men det er tilrådeligt at du selv ved en god del om hvordan tingene virker.

Start her: http://www.w3schools.com/html/default.asp
Avatar billede ole3 Nybegynder
25. september 2010 - 15:02 #2
jeg har lavet html i 10 år og er klar til nye udfordringer.
Jeg kan godt bruge nogle webeditorer kan lave en del automatisk for mig, hvis min hostmaster tilader det.
spørgsmålet er hvilke ??    ole3
Avatar billede ole3 Nybegynder
25. september 2010 - 15:19 #3
webhosting min udbyder, bruger tilsyneladende :
PHP Lite -  MySQL  -  Joomla  -  WordPress
og de ser ikke ud til at oplyse om hvad og hvordan
er der nogen der bruger nogle af disse  ??      ole3
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2010 - 05:51 #4
Dit spørgsmål var lidt rodet, men det lader til at du har brug for php+mysql, eller asp+mssql.

Brugervenlighed i editoren: der vil jeg sige Joomla.
du kan lave en hel side i den uden at læse/skrive noget php overhovedet.
Avatar billede Calmar93 Nybegynder
27. september 2010 - 00:39 #5
Jeg ville give Sidware ret

Hvis du har lavet HTML kodning i 10 år burde Joomla ikke være svært for dig.

Hvis man gå nok - Så kan man lave en hjemmeside lige som www.tv3.dk og https://www.keepit.com/

Jeg prøvede kræfter med det i godt og vel 3 timer
Det bruge jeg på og læse om det
Ligge det op min server
lave et desgin og så stod det færdig
www.soroeku.dk
Avatar billede ole3 Nybegynder
27. september 2010 - 20:16 #6
tak for svar.
jeg var ude at se lidt om Joomla.
endvidere fik jeg set soroeku.dk. lige sådan noget.
jeg går selv videre og håber at lære det vinteren over.
Avatar billede ole3 Nybegynder
27. september 2010 - 20:18 #7
ups. jeg går lige op og giver points