Avatar billede bngaard Nybegynder
23. september 2010 - 21:52 Der er 6 kommentarer

PHP OOP

Hej, jeg har et spørgsmål ang. OOP, og kalde en funktion inde i en funktion.

jeg forsøger at kalde følgende :
return $this->clean($id); men output er blankt. $id er tidligere defineret til "test@test.com", og hvis jeg bare udskriver return $this->id; så for jeg også test@test.com udskrevet.. men det går altså galt den anden vej, kan ikke umiddelbart se hvad der skulle gå galt. Koden er som følger. Et eller andet går galt i clean-funktionen? eller kalder jeg det forkert? er relativ ny inden for OOP.

public function __construct() {
    $this->id = "test@test.com";
  }

    public function get_question_avg() {
        $query = sprintf("SELECT * FROM average WHERE userID = '%s'", $this->clean($id));
        $result = mysql_query($query) OR die('Cannot perform query!');
        return $this->clean($id);
    }

    public function game() {
        $output = $this->get_question_avg($id);
        return $output;
    }

    public function clean($input) {
        return mysql_real_escape_string($input);
    }
Avatar billede arne_v Ekspert
23. september 2010 - 22:14 #1
er det ikek fordi at $id og $this->id ikke er det samme?
Avatar billede bngaard Nybegynder
23. september 2010 - 22:34 #2
Er det? Hvordan skal jeg så kalde id-variablen i clean?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. september 2010 - 22:41 #3
$this->clean($this->id);

vil jeg tro.

(jeg synes slet ikke koden giver mening, men det er en anden sag)
Avatar billede bngaard Nybegynder
23. september 2010 - 23:04 #4
der kommer også mere til koden så den giver mening, lige nu er jeg bare stødt på et par problemer i læringsprocessen.. men tak for svaret det hjalp!

Ved du evt. hvordan jeg kan sende mit mysql result set videre som et return så jeg kan behandle alle informationerne i game? lige nu får jeg nemlig 10 rækker ud fra din database og outputtet i $result er resource_id #10.. eller skal man lave en løkke/fetch_array get_question_avg?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. september 2010 - 01:26 #5
return $result;

??
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2010 - 01:23 #6
All set?