Avatar billede madskassen Nybegynder
23. september 2010 - 12:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Initialisering af instans felter

Hej alle.

Jeg har et problem jeg finder yderst besynderlig.

Problemet er at jeg har en data klasse, hvori jeg har en masse instans felter. Jeg skal så et sted i min program bruge disse værdier dels til noget "udskilning", og så skal værdier vises på noget udskrift, men når jeg afvikler mit program, er instansernes værdier ikke tilgængelige.
Men hvis jeg debugger min kode når jeg afvikler, og bruger debuggeren til at kigge ned i værdierne på objekter, så bliver kan jeg godt hente værdierne. !!!!!

Yderlig information er, at jeg et andet sted i mit program, i en liste godt kan hente nogle af de værdier, som jeg ikke kan det andet sted. !!!

Håber der er nogen der kan hjælpe mig???
Avatar billede lasserasch Juniormester
23. september 2010 - 12:15 #1
Hvad er din løsning for en størrelse? ASP.Net eller WinForms?

Mvh.
Lasse
Avatar billede madskassen Nybegynder
23. september 2010 - 13:35 #2
Det er en WPF applikation.

Et eksempel er at jeg i min klasse har f.eks.

string price;
public string Price
{
  get {} set {}
}

public string Something
{
  get
  {
    if (price != "")
        return "test";
  }

problemet er så at når jeg kører programmet kommer der ikke noget frem de steder jeg skal bruger "Something", men når jeg i debug kigger på objectet, har det en værdi, og hvis jeg kigger på objectet inden jeg vil vise værdien af something så kommer værdien ud, ellers gør den ikke.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
23. september 2010 - 21:10 #3
Du kan ikke skrive sådan, de gør jo ingenting.
public string Price
{
  get {} set {}
}

Skriv sådan her istedet:
public string Price{get; set;}

ellers skal du bruge en variabel...
string price;
public string Price
{
  get {return this.price; }
  set {this.price = value; }
}
Avatar billede madskassen Nybegynder
24. september 2010 - 11:03 #4
det var også bare en haste fejl :D
Avatar billede janus_007 Nybegynder
24. september 2010 - 20:57 #5
Fint
Avatar billede madskassen Nybegynder
14. marts 2011 - 08:55 #6
Løst