Avatar billede piapia Novice
23. september 2010 - 10:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skalere grafik og tekstbokse til anden sidestørrelse i Word?

Hej
Jeg har hentet en brochureskabelon på nettet. Dokumentet indeholder grafik og tekstbokse. Sidestørrelsen er imidlertid det der hedder 11*17 og jeg skal lave en brochure i A4 størrelse.

Hvis jeg bare ændrer sidestørrelsen til A4, så kommer billeder/ grafik mv til at ligge udenfor siden.

Jeg vil derfor høre om der er en funktion, hvor jeg kan bede Word om simpelthen at reducere grafik mv til en anden sidestørrelse (her A4). Altså så programmet reducere alting med en bestem % både vandret og lodret.

Håber nogen ved om det kan lade sig gøre eller om jeg er nødt til at finde en anden brochure-skabelon (ka' bare så godt lide layoutet på denne...).
Pia
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. september 2010 - 13:20 #1
Når du skal printe, er der nede i højre hjørne en tilpasningsmulighed - "skaler til papir". Virker den ikke?
Avatar billede piapia Novice
25. september 2010 - 08:54 #2
Jo, men det er ikke kun når jeg skal printe, at jeg vil have det skaleret til A4. Det er for at undgå at sidde og layoute en brochure med tekst, billeder o.a. i et andet format end A4, da højde- breddeforholdet jo er anderledes :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. september 2010 - 11:00 #3
Desværre - sådan en funktion er jeg ikke bekendt med i Word. Der kan man ikke lige pludselig skifte layoutformat, uden at skulle ændre på elementerne...
Avatar billede piapia Novice
14. februar 2011 - 08:24 #4
Der kom ingen svar men kun kommentarer, så for at lukke indlægget poster jeg nu selv et svar og godkender det...