Avatar billede stagedk Nybegynder
23. september 2010 - 01:28 Der er 1 kommentar og
1 løsning

PROFTPD - Multiple mapper.

Hey Eksperten.
Kører ligenu med en Debian 5.0.6 Server med Proftpd og div programmer kørene på.
Sådan som det er nu så opretter jeg en bruger i sql databasen som så automatisk får created en mappe med deres navn i /var/users/%username% - det jeg godt kunne tænke mig nu var at lave en mappe i /var/users der hed public.
som alle kunne tilgå.
sådan så hvis vi har en bruger der hedder test.
får den en mappe der hedder test som kun test kan se.
samtidigt skal han så have access til en public folder.
Hvis det er for svært at forstå så kan jeg godt prøve at uddybe det :-)
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2010 - 01:55 #1
nope..  den øverste mappe bestemmer rettighederne.

/user/henrik          ;disse rettigheder gælder
/user/henrik/data/
/user/henrik/public/

det er derfor alle ftp har /incoming og /pub i roden.
man kan ikke blande det sammen.

(som regel kan man kun uploade til incoming, og kun læse fra pub)

den øverste mappe bestemmer.
Avatar billede lassebm Nybegynder
23. september 2010 - 19:37 #2
Det kan være du skal lave en seperat vhost konfiguration for den ene bruger i proftpd.conf ?