Avatar billede maddog_em Nybegynder
22. september 2010 - 09:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Indsætte Cookie i SQL Statement

Hej Eksperter

Jeg har et problem med at indsætte brugernavn og password, i en sql statment. Både brugernavn og password er gemt i en cookie.
Dette er hvad jeg har:
<%
strUser = Request.Cookies("UserName")("tekst")
strPass = Request.Cookies("UserPass")("tekst")
%>
<%
strAccessDB = "bruger.mdb"
Set adoCon = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
strCon = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};uid=;pwd=letmein; DBQ=" & Server.MapPath(strAccessDB)
adoCon.Open strCon
Set rsCheckUser = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
strSQL = "SELECT * FROM Users WHERE UserID ='" & replace(strUser, "'", "''") & "'  "
rsCheckUser.Open strSQL, strCon
If NOT rsCheckUser.EOF Then
If rsCheckUser("Password") = " "& strPass &" " Then

problemet ligger i '" & replace(strUser, "'", "''") & "' og i "& strPass &"
Hvis jeg skriver brugernavnet og koden direkte ind i koden, virker det som det skal, så jeg må lave kaldet til Cookie forkert - nogle forslag
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2010 - 15:38 #1
Er du sikker på at cookien som bliver til strUser ALTID indeholder noget - og aldrig er null?

Så vidt jeg husker så crasher en replace, når variablen har en null-værdi...

- Kan det skyldes dette?

\Dan
Avatar billede maddog_em Nybegynder
22. september 2010 - 15:42 #2
Hej Dan

der er altid noget i disse cookies, og jeg har tjekket det med disse koder:
<% strUser = Request.Cookies("UserName")("tekst")%>
<% strPass = Request.Cookies("UserPass")("tekst")%>

og der skrives altid noget (brugernavn + kode)

men jo - der vil sikkert opstå fejl, hvis der kommer en null
Avatar billede maddog_em Nybegynder
22. september 2010 - 15:45 #3
det er selvfølelig på denne måde jeg tester indholdet af cookies:
<% Response.Write ""& strUser &""  %>
<% Response.Write ""& strPass &""  %>
Avatar billede maddog_em Nybegynder
24. september 2010 - 07:34 #4
Hej Dan

Jeg har fundet løsningen, der var et blank tegn foran både brugernavn og password. Så du var ikke helt på afveje :-)

smid et svar
Avatar billede maddog_em Nybegynder
07. oktober 2010 - 07:39 #5
lukket - nu da Dan ikke ville smide et svar
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2010 - 19:09 #6
Tak for det! Samler heller ikke ligefrem på point... :-)