Avatar billede thomas_buhl Nybegynder
21. september 2010 - 20:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Zip af mappe

Hej.
Har lavet en filserver og der skal man have mulighed for at zippe en mappe og undermapper.

Mit problem er at hvis mappen ligger fx sådan her /files/mappe/mappe/zipmappe/

så kommer /files/mappe/mappe/ med i zip filen og man skal igennem alle de mapper inden man kommer ind til indholdet er der en måde at undgå det på ?
Avatar billede majbom Novice
21. september 2010 - 20:59 #1
øhm, kan du forklare det lidt bedre? evt. lidt kode...
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2010 - 01:03 #2
Tror jeg fatter det - Du vil ikke ha' stierne med i zip.filen (?)

...
$fil = "/files/mappe/mappe/zipmappe/enFil.ext";
...
$zip->addFile( $fil, basename($fil) );
Avatar billede repox Seniormester
22. september 2010 - 08:34 #3
Bare for at supplere #2, så vil zip::addFile modtage to argumenter, hvoraf kun den første er krævet.

Det vil sige at hvis du skriver:
zip::addFile('stien/til/din_fil.jpg');

vil filen også lægge sig i din zip fil i samme mappestruktur.

Skriver du derimod:
zip::addFile('stien/til/din_fil.jpg', 'din_fil.jpg');

vil filen du henter i din sti, lægge sig i roden af din zip fil.

Og igen, skriver du:
zip::addFile('stien/til/din_fil.jpg', 'billeder/din_fil.jpg');

vil filen, du henter i din sti, lægge sig i en undermappe kaldet 'billeder' i din zip fil.
Avatar billede majbom Novice
10. november 2010 - 14:21 #4
thomas?