Avatar billede hansen1142 Nybegynder
15. september 2010 - 23:41 Der er 1 kommentar

Sikkert simpel!! Table - Centreret både lodret og vandret

Hej..

Jeg kan ikke lige helt finde ud af dette, og håber på lidt hjælp.

Jeg vil gerne have en lille simpel side lavet, med en tabel midt på siden.

Altså, så jeg kan lave med 1px borders, og dermed ende op med en lille kasse med indhold i, midt på siden.

Hvordan gøres dette?
Avatar billede mrgumble Nybegynder
16. september 2010 - 08:45 #1
w3schools.com er din ven: http://w3schools.com/tags/tag_td.asp

Nu tænker jeg, at din sides opbygning sker vha. af tabeller. Der er nogle der mener at tabeller skal bruges til at præsentere data i tabulær form (inkl. jeg) og som derfor sværger til CSS for formattering. Tjek denne artikel for dette: http://www.html.dk/artikler/00043/

For at svare på dit spørgsmål, så kan du benytte indlejrede tabeller og benytte deres respektive attributter:
<body>
<table width="100%" style="height: 100%" border="1">
<tr><td valign="middle" align="center">
<table border="1"><tr><td>Hello</td></tr></table>
</td></tr>
</table></body>

Kør du bare med tabeller til layout, og når du har lært html og css og er tryg ved det, kan du begynde at bruge css til sideopbygningen. ;o)