Avatar billede Slettet bruger
15. september 2010 - 21:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Wave-filerne lyder ikke godt i Amarok

Jeg har lagt nogle gamle musiknumre ind i min samling i Amarok. Der er nogle wave-filer, der lyder meget dårligt, med meget knas.
De kan også nogle gange betyde, at Amarok bryder sammen og skal genstartes.

Det er openSUSE 11,3, der er installeret.

Håber på hjælp her.
Avatar billede double-g Juniormester
16. september 2010 - 19:17 #1
Hvordan lyder de i vlc/kaffeine ?
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2010 - 13:18 #2
Ingen lyd hverken i vlc eller kaffeine ?

Heller ikke med mp3 filerne der.

Kun lyd i Amarok, men som nævnt dårlig lyd med wave-filer
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2010 - 13:38 #3
Alt lyder smukt i medieplayer.

Bare ikke midi-filerner, der altid har været bøvl med.  Ikke så vigtigt, da det er få midi filer jeg har
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2010 - 14:16 #4
Lidt forkert med #2

Ved at skrue meget højt op, kan jeg få en korrekt lyd i både Vlc og Kaffeine

Meget højere op end i Amarok
Avatar billede double-g Juniormester
17. september 2010 - 17:04 #5
hvis du konverterer *.wav filen til *.mp3, hvordan lyder den så i Amarok ?
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2010 - 18:01 #6
Af en eller anden grund, havde jeg ikke selv haft den tanke?

Så lyder de perfekt.

Amarok er den medieplayer jeg bedst kan lide, så glad for at du kom med  godt forslag, som sædvanligt,  fristes jeg til at sige.

Tak for hjælpen og smid et svar.

God weekend :-)
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2010 - 21:13 #7
PS. Problemet med for lav lyd i Vlc/Kaffeine kunne nemt ordnes i YaST--lyd--testlyd og skrue op der

Så alt med lyd fungerer som det skal.

Husk nu svaret double-g
Avatar billede double-g Juniormester
18. september 2010 - 16:32 #8
Ja hvis sandheden skal frem, så havde jeg heller ikke overvejet at konverteringen kunne bruges som en permanent løsning. Det var mere for at finde ud af om fejlen lå i wav-codec'et. (hvilket den tilsyneladende gør)

Men ved fælles hjælp ... :-)
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2010 - 18:27 #9
så havde jeg heller ikke overvejet at konverteringen kunne bruges som en permanent løsning.

Det havde jeg en ide om, men ved lidt googlen fandt jeg et godt konverteringesprogram, der nemt kunne konvertere mange wave-filer på en gang på min kones PC, men jeg gik hen og fik kaffe .

Så ved fælles hjælp :-)