Avatar billede mvhansen Nybegynder
15. september 2010 - 17:18 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

VB i excel

Hej Eksperter

jeg har lavet en Userform hvor jeg har nogle label på.
Jeg skal have sat nogle if Then sætninger ind, fordi hvis der ikke står noget i cellerne fejler userforme.

Er der en der kunne hjælpe mig.

Her er koden jeg bruger

Private Sub UserForm_Activate()
With Sheets("senior")
  Label31.Caption = .Range("q2").Value & "    " & .Range("r2").Value & "    " & .Range("s2").Value & "      " & .Range("t2").Value & "      " & .Range("U2").Value & "      " & .Range("V2").Value & "      " & .Range("W2").Value
End With

With Sheets("senior")
  Label32.Caption = .Range("q3").Value & "    " & .Range("r3").Value & "    " & .Range("s3").Value & "      " & .Range("t3").Value & "      " & .Range("U3").Value & "      " & .Range("V3").Value & "      " & .Range("W3").Value
End With

With Sheets("senior")
  Label33.Caption = .Range("q4").Value & "    " & .Range("r4").Value & "    " & .Range("s4").Value & "      " & .Range("t4").Value & "      " & .Range("U4").Value & "      " & .Range("V4").Value & "      " & .Range("W4").Value
End With

End sub

mvh

mvhansen
Avatar billede kabbak Professor
15. september 2010 - 17:42 #1
Private Sub UserForm_Activate()
Dim A As String
    With Sheets("senior")
        A = .Range("q2").Value & "    " & .Range("r2").Value & "    " & .Range("s2").Value & "      " & .Range("t2").Value & "      " & .Range("U2").Value & "      " & .Range("V2").Value & "      " & .Range("W2").Value
        If Len(A) > 0 Then Label31.Caption = A
        A = .Range("q3").Value & "    " & .Range("r3").Value & "    " & .Range("s3").Value & "      " & .Range("t3").Value & "      " & .Range("U3").Value & "      " & .Range("V3").Value & "      " & .Range("W3").Value
        If Len(A) > 0 Then Label32.Caption = A
        A = .Range("q4").Value & "    " & .Range("r4").Value & "    " & .Range("s4").Value & "      " & .Range("t4").Value & "      " & .Range("U4").Value & "      " & .Range("V4").Value & "      " & .Range("W4").Value
        If Len(A) > 0 Then Label33.Caption = A
    End With
End Sub
Avatar billede kabbak Professor
15. september 2010 - 18:17 #2
her er så koden som gør det nemmere at tilføje flere labels

Private Sub UserForm_Activate()
    Dim A As String, R As Integer, K As Integer, L As Integer
    With Sheets("senior")
        L = 31    'startlabels
        For R = 2 To 4    ' rækker, ret til flere rækker, hvis du laver flere labels
            For K = 17 To 23  ' kolonner
                A = A & .Cells(R, K)
                If K < 23 Then A = A & "    "    ' sætter mellemrum
            Next

            If Len(A) > 0 Then Me.Controls("label" & L).Caption = A
            L = L + 1
            A = ""
        Next
    End With
End Sub
Avatar billede mvhansen Nybegynder
16. september 2010 - 22:01 #3
Hej Kabbak

Det funger ikke.
I de celler med data der bliver hentet ind i labels,
er der nogle formeler i som henter data fra andre celler.

mvh
mvhansen
Avatar billede kabbak Professor
17. september 2010 - 08:49 #4
ok
prøv at sætte .value på

Cells(R, K).Value
Avatar billede mvhansen Nybegynder
17. september 2010 - 14:26 #5
Hej
Jeg får en fejl i denne linje

A = A & .Cells(R, K).Value

mvh
mvhansen
Avatar billede mvhansen Nybegynder
17. september 2010 - 14:32 #6
Hej
Hvis der står noget i cellen virker det

mvh
mvhansen
Avatar billede mvhansen Nybegynder
17. september 2010 - 14:39 #7
Hej
Hvis der står noget i cellen virker det.
Hvis der ikke står noget virker det ikke

mvh
mvhansen
Avatar billede kabbak Professor
17. september 2010 - 21:03 #8
Jeg kan ikke få den fejl, er der formel i cellen ?
Avatar billede mvhansen Nybegynder
17. september 2010 - 22:40 #9
Hej
Ja der er formel i cellen.

i celle q2 formel =SMALL(O2:O200;1)

i celle r2 formel =SMALL($A$2:$A$200+$O$2:$O$200*1000;1)-Q2*1000

i celle s2 formel =VLOOKUP(R2;$A$2:$C$200;2;FALSE)

i celle t2 formel =VLOOKUP(R2;$A$2:$C$200;3;FALSE)

i celle u2 formel =VLOOKUP(R2;$A$2:$D$200;4;FALSE)

i celle v2 formel =LARGE(L2:L200;1)

i celle w2 formel =VLOOKUP(R2;$A$2:$M$200;13;FALSE)

mvh
mvhansen
Avatar billede kabbak Professor
20. september 2010 - 18:28 #10
jeg kan ikke få den til at fejle, kan du sende et eksempel
kabbak snabela vip dot cybercity dot dk
Avatar billede kabbak Professor
30. september 2010 - 23:56 #11
With Sheets("Damer")
        Dim A As String
        L = 31    'startlabels
        For R = 2 To 4    ' rækker, ret til flere rækker, hvis du laver flere labels
            For K = 17 To 23  ' kolonner
                If Not IsError(.Cells(R, K)) Then ' den fejlede når du har fejlmedellelse på formlen, det fanges her
                    A = A & .Cells(R, K)
                    If K < 23 Then A = A & "    "    ' sætter mellemrum
                End If
            Next

            If Len(A) > 0 Then Me.Controls("label" & L).Caption = A
            L = L + 1
            A = ""
        Next
    End With
Avatar billede kabbak Professor
30. september 2010 - 23:58 #12
fejlmedellelse = fejlmeddelse

det er sent ;-))
Avatar billede mvhansen Nybegynder
01. oktober 2010 - 08:47 #13
Hej Kabbak
Det var hurtig :-)
Du får mange tak for hjælpen.

mvh

mvhansen
Avatar billede kabbak Professor
02. oktober 2010 - 20:11 #14
Jeg har lige lavet koden så den gælder alle ark i TOP 3.
Så skal du ikke bruge andet.

Private Sub UserForm_Activate()
Dim Sider As Variant, I As Integer
Dim A As String, R As Integer, K As Integer, L As Integer
Sider = Array("Senior", "Oldboys", "Veteran", "Super_Veteran", "Damer", "Junior") ' dine ark, husk rigtig rækkefølge

L = 19    'startlabels

For I = 0 To UBound(Sider)
    With Sheets(Sider(I))
        For R = 2 To 4    ' rækker, ret til flere rækker, hvis du laver flere labels
            For K = 17 To 23  ' kolonner
            If Not IsError(.Cells(R, K)) Then ' fanger fejl i celler
                A = A & .Cells(R, K).Value
                If K < 23 Then A = A & "    "    ' sætter mellemrum
                End If
            Next

            If Len(A) > 0 Then Me.Controls("label" & L).Caption = A
            L = L + 1
            A = ""
        Next
    End With
  Next
End Sub
Avatar billede mvhansen Nybegynder
03. oktober 2010 - 00:01 #15
Hej kabbak
Tak skal du have
mvh
mvhansen