Avatar billede tl Nybegynder
13. september 2010 - 14:11 Der er 5 kommentarer

CXF Typer

Hej...

Jeg bruger APACHE CXF til et projekt.

Jeg kan godt lave en webservice metode med input typerne java.util.Date og en enumration orderType:

public enum OrderType {
    BUY_LIMIT,
    SELL_LIMIT,
    BUY_LIMIT_FILL_OR_KILL,
    SELL_LIMIT_FILL_OR_KILL,

}

Men hvordan kalder man servicen fra en webbrowser: Vi kan ikke se at parameterne virker. Formatet på en Date og en given Enumeration kan jeg ikke få til at virke. Fex. et kald som det her giver en paramter validerings fejl

http://localhost:9000/Trader/typeTest?sessionToken=11&date=2010-09-01T13:09:08.353+02:00353@OrderType=BUY_LIMIT

Nogen der har nogle gode ideer hvoran man gør det?
Svær i know!
Avatar billede arne_v Ekspert
13. september 2010 - 15:11 #1
Hvorfor vil du kalde en web service fra browseren?

Normal er web services tiltaenkt et program.

Hvis du genererer en stub udfra WSDL - virker  kaldet saa?
Avatar billede tl Nybegynder
13. september 2010 - 15:15 #2
Så virker det, men jeg ville gerne kunne teste min webservice fra browseren- på den måde kan vi lave et dokument der beskriver operationerne med et link vedhæftet.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. september 2010 - 21:30 #3
Hmm.

Saa du leder efter web service HTTP binding for datetime og enum.

Lad mig proeve at eksperimentere lidt.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. september 2010 - 04:23 #4
Umiddelbart ser dit forsoeg OK ud.

Jeg antager at du proever med noget a la:

http://localhost:9000/Trader/typeTest?sessionToken=11&date=2010-09-01T13%3A09%3A08%2B02%3A00&OrderType=BUY_LIMIT
Avatar billede tl Nybegynder
14. september 2010 - 10:42 #5
Tak, Ja, det kan også være et bug i CXF. Dit foreslag giver

- <soap:Fault>
  <faultcode>soap:Server</faultcode>
  <faultstring>argument type mismatch while invoking public abstract java.util.Date com.nordea.oet.ws.trader.interfaces.trader.testDate(java.util.Date) with params [2010-09-01T13:09:08+02:00].</faultstring>
  </soap:Fault>

Det kan ikke parse strengen, men den ser nu rigtig nok ud.