Avatar billede Slettet bruger
13. september 2010 - 11:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

får ulæselige resultater

Jeg arbejder hårdt på at få adgang til en mssql database via php.
Jeg kan logge ind, men resultaterne er ulæselige. Se f.eks. listen herunder over distinct values i en tabel.

Er det noget med connection settings et eller andet sted? Er det charset?

Jeg får fine resultater, når jeg forbinder med en SQL gui som Razorsql, men php kan sgu ikke snakke med mssql lige nu. Nogen ideer?

ôîC4ú[ÞAšxq    ¢'º
Ñ.þؘQC™u"Gt'ãÎ
š¼eq} 8A¿ó*RÌD!y
:ëâ \ýOª¢<›D+
áH`Cá@¬ >JySì
É*a܎߇J´jHBRa?
·fûvà°BNNMbódjo
$ü¤÷@ªñe!>¤
\ˆc©©,§@£ÚƒåIz¿h
ØÏ5¹ÎEÝ‘ý*¸£?
{Ï"4ýsL‘Ù™Ý- 
«¾7/hò¼B!¢ç:À¦,
#-XÒGµ£¤ëó¦
bhâ    ÔïC ã§$`b¡á
ÂW...ØæõJ¼§™i‘x
þÙnŸç™CŸ²£«×ã
Ì...òÚžGF€Ýº6~‚ö3
st+ÁsB¤L»Äh9]•
û(†G§«§N¨¡Å‡...•Bæ
¾µ¥öÀíHŽÜd% 
'‹_óøm@ž{ârʁ&™
Ÿ"ŠDIM'MêwÊp#Ê
cVûBÕ&:E˜ñò¦s}
Avatar billede Syska Mester
13. september 2010 - 11:41 #1
Alle datatyer eller ?
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2010 - 12:34 #2
hmm godt spørgsmål

for jeg har ikke problemer med at læse kolonner af typen "nvarchar", så jeg må nok springe den kolonne over...

tak
Avatar billede Syska Mester
13. september 2010 - 13:47 #3
Men hvad er det for en type du ikke kan læse ?
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2010 - 15:09 #4
Det er en primary key type (jeg kender kun mysql, jeg ved ikke, hvordan mssql arbejder med datatyper). Men udfor type står der (PK, uniqueidentifier, not null) og selve kolonnen hedder "VariableID".

Jeg prøver at lave en select hvor jeg får vist indholdet af den kolonne som alm char, men det virker ikke:
SELECT *,CONVERT(char(255), 'VariableID') AS 'vid' FROM ...
der kommer blot en ny kolonne, hvor der er teksten VariableID i alle celler.

allerbedst:
hvordan får jeg hentet de der VariableID's ind i en php-variabel, som jeg så kan bruge til forespørgsler i andre tabeller? Dvs. lede efter den samme VariableID i andre tabeller?
Avatar billede Syska Mester
13. september 2010 - 21:36 #5
Kommer an på hvordan php behandler den:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms190215.aspx

http://dk2.php.net/manual/en/function.mssql-guid-string.php

Du skal i hvert fald læse om uniqueidentifier ... hvordan php behandler den ved jeg ikke, har ingen php kørende på min computer her, ellers kunne jeg nemt kigge på det.

mvh
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2011 - 10:31 #6
lukket