Avatar billede nico7027 Nybegynder
13. september 2010 - 09:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Engelsk hjælp!

Hej allesammen. Jeg har været syg, mens alle andre i min klasse har set "Tsotsi" på engelsk og nu har jeg fået en opgave at skrive et referat på engelsk, som tydeligvis er meget svært.
Jeg vil hører om nogle herinde kan hjælpe mig? :D

På forhånd tak :)
Avatar billede vejmand Juniormester
13. september 2010 - 09:33 #1
Hmmm, du skal vel ikke skrive et referat af en film som er fremvist mens du var syg?????

Jeg ville spørge læreren om det kan være rigtig.  :-)
Avatar billede noltus Novice
13. september 2010 - 09:48 #2
"Hej allesammen. Jeg har været syg, mens alle andre i min klasse har set "Tsotsi" på engelsk og nu har jeg fået en opgave at skrive et referat på engelsk, som tydeligvis er meget svært.
Jeg vil hører om nogle herinde kan hjælpe mig? :D"

Oversættelse :

Hej allesammen,vi har set "Tsotsi" i en time hvor jeg sad og sov,nu kan jeg så ikke skrive et referat på engelsk fra filmen,er der en på Experten der kan redde mig ud af den kattepine,da jeg ikke selv er motiveret eller gider at gøre noget selv
Avatar billede Vandreren Novice
13. september 2010 - 16:26 #3
Tsotsi (Presley Chweneyagae) is a petty-crime gang leader. He crosses the line when he kills a man in the underground to steal his money from him.

His next crime is stealing Pumla Dube's car (Nambitha Mpumlwana) He shoots her in her leg and then drives away. Suddenly he hears a soft crying: it's a baby. While the police starts investigating, Pumla is in a coma at hospital, and she never may walk again, her husband John (Rapulana Seiphemo) is angry and desperate.

Tsotsi hides the baby at his carton-and-can home without saying anything to anybody, especially to his friends, Aap, Butcher and Boston (Kenneth Nkosi, Zenzo Ngqobe and Mothusi Magano). He has a terrible argument with them at the bar of Fela (Zola). A fight ensues.

Tsotsi has tried to feed the baby with milk, and when he returns home ants are all over him. He realises he doesn't know how to take care of it, so he takes the baby to Miriam (Terry Pheto)'s home, and forces her to breast-feed the baby. They start talking, while police pressure increases over him.

His friends now know that he's made a job on his own. He returns to the baby's home to steal teddy bears and toys, and one of his friends was going to kill John, who had been tied down. Tsotsi kills his friend. They all ran away.

Tsotsi also talks to a handicapped veteran who begs on the underground. They talk about life and things.

Tsotsi wants to give the baby back. Miriam encourages him. She's also eager to take care of the baby on Tsotsi's behalf. Tsotsi remembers when he was called David, and his father was a drunkard who would not let him stay near his dying mother. His father breaks the bones of his dog, a "deed" which Tsotsi will claim for himself later on. The dog keeps on living crawling on his front paws.

Tsotsi finally gives the baby back. The police are there, and they handcuff him.

http://www.imdb.com/title/tt0468565/synopsis
Avatar billede vejmand Juniormester
13. september 2010 - 17:27 #4
Vandreren >> Hvis opgaven gik ud på at "Google" ville det sikkert give en god karater, men sådan forstod jeg nu ikke opgaven.  :-)
Avatar billede Vandreren Novice
13. september 2010 - 17:38 #5
vejmand, betragt det som et ironisk indlæg (engelsklæreren kender sikkert imdb).

Du har selv lagt det sund-fornuftige svar, og noltus har præsenteret en sarkastisk oversættelse af spørgsmålet.

Jeg ville også bidrage. :)
Avatar billede vejmand Juniormester
13. september 2010 - 17:43 #6
Oki, så burde det nok være sendt som "Kommentar" og ikke som "Svar".  :-)
Avatar billede nico7027 Nybegynder
15. september 2010 - 22:00 #7
tak for hjælpen :D