Avatar billede hnto Nybegynder
13. september 2010 - 00:41 Der er 1 løsning

hurtig hjælp til VBA i Access

jeg har følgende udtryk hvor der leder efter et billede i en folder på c-drevet og hvis det findes kopierer den det til en ny folder og giver billedet et nyt navn.

jeg har tilført endnu en kolonne i tabellen "billedertilweb" der hedder "kopieret".
Det jeg vil er at denne kolonne opdateres med et "x" hvis billedet findes og er blevet kopieret.

Kan det ikke gøres med en simpet if exist then update "kopieret" set value = "x"

Håber på en hurtig hjælp...!!!!

Function kopier_billeder()

Dim rs As ADODB.Recordset
    Set rs = New ADODB.Recordset
    Dim I As String
    I = ".jpg"

    With rs

        Set .ActiveConnection = CurrentProject.Connection

        .Open "Select EAN, billede From BillederTilWeb", , , adLockOptimistic

        On Error Resume Next
        Do Until .EOF

            '
            ' næste linie skal redigeres ud fra den folder der skal laves opslag i, og den folder de skal kopieres til.
            '
            FileCopy "C:\test\" & !billede, "C:\test\1\" & !EAN & I

            .MoveNext

        Loop

    End With

    rs.Close

    MsgBox "kørsel er nu færdig"
    End Function
Avatar billede hnto Nybegynder
13. september 2010 - 01:08 #1
løste den lige selv ....

Function kopier_billeder()

Dim rs As ADODB.Recordset
    Set rs = New ADODB.Recordset
    Dim I As String
    I = ".jpg"

    With rs

        Set .ActiveConnection = CurrentProject.Connection

        .Open "Select EAN, billede, kopieret From BillederTilWeb", , , adLockOptimistic

        On Error Resume Next
        Do Until .EOF

            '
            ' næste linie skal redigeres ud fra den folder der skal laves opslag i, og den folder de skal kopieres til.
            '
            If Dir("C:\test\" & rs![billede]) <> "" Then
                FileCopy "C:\test\" & !billede, "C:\test\1\" & !EAN & I
                Else

      rs![kopieret].Value = "nej"
      rs.update
        End If
'
.MoveNext

        Loop

    End With

    rs.Close

    MsgBox "kørsel er nu færdig"
    End Function